sobota 2. července 2011

Když se nejezdí

Mám už 2 týdny zaracha. Ne , že by mně Babča zakázala jezdit, ale jsem doma sám, na starosti celé "hospodářství" a k tomu mě zlobí zažívání. Nikdy nejezdím jen okolo komína a tak se nyní chodím jen na Yamu dívat. Když už se dívám zjišťuji, že bych měl také něco na holce udělat, protože jdeme příští týden na STK. Brzdy, pneu, ronící gufera jsem řešil v zimě, ale nedořešil únik oleje na 100%. Nakonec se ukázalo, že gufera neronila a měnil jsem je zbytečně. Byla jen od oleje, který poctivě na ně roznášel řetěz. Jednalo se o ta 3 minigufera na řazení. U  řetězového kolečka bylo ale sucho a tam nebyl zásah nutný. Ne že by olej tekl nějak intenzivně, ale na Japonečce to tak být nesmí. Asi po 5. jsem sundal levý dekl a pátral. Již déle byl v podezření spínač neutrálu, ale nebylo znát kudy by mohl ronit. Oči na blízko i dáli mám dobré i když nosím od malička brejle na dálku. Po setření žlutého olejového povlaku nikde nic. Tak jsem vzal měkkou tužku a začal po něm čmárat. A hle

objevily se ty 2 prasklinky u kontaktu. Přesně naproti je ještě jedna , tužkou neobtažená, která je delší a prakticky "neviditelná". Řetěz jde přesně kolem a tak myslím, že turbulence vzduchu pod deklem , řetězem způsobená, vysávala olejovou mlhu skrze ty prasklinky. Proto se nikdy únik neprojevil na stojánku se spuštěným motorem a deklem dole. Po demontáži bylo vše jasné


Uvnitř je kontakt ojetý do špičky a dával při řazení proto svému okolí zabrat.  Zevnitř jsou praskliny vidět líp.
Tak to bylo překvapení. Druhé mne čekalo v prodejně dílů. Tento jednoduchý plast s jedním zalitým kontaktem a k tomu jeden o-kroužek, vše ve výrobní ceně max. 30,-Kč , stojí 485 Kč. Vím, že je z Japonska cesta dlouhá, ale..... 
 
 

Žádné komentáře: