pátek 12. září 2014

Houby, houby...

Tak se nám vrátila Babča od moře a převzala domácnost. Tím pádem jsem, volný jako pták. Proč jezdím stále na jih k vodě? Jednoduchá odpověď. Miluji to místo a jak mám volno už jsem tam. Tentokrát tam byl jen Kohojsemzbil a podařilo se mi ho hned zpočátku odradit od neustálých návštěv a opakovaného vyprávění stejných příhod . Utekl jsem mu do lesa, pak čistil houby, už se brzy stmívá a to se nedá surovina venku zpracovávat. Návštěvy v chatičkách se tam, díky Bohu, nepraktikují. Příznávám, už je ze mne zarytý samotář....
Houby pomalu začínají růst podzimní. Lakovek fialových je plný les, ukazují se Václavky a Čirůvky dvoubarvé a fialové, Krásnoporky mlynářky,  byly ještě Ryzce smrkové a krátkonohé, Suchohřiby, Babky, některé Holubinky, Kotrče.... První den , v posledně bohatém lese U hájovny, moc hub nebylo. Za celý houbařský okruh 4 km byl úlovek cca 1/4 toho minulého za 200 m.  Dnes jsem vyrazil na ten houbově chudší okruh a přinesl stejně jako minule od hájovny.


V lese je dost Muchomůrek červených, které tak krásně maloval pan Lada


Houby rostou už okolo chaty


Ryzce plstnaté, průměr cca 30 cm


Rostou i u silnice


 Část čarovného - čarodějného kruhu s klouzky....



Cesta domů proběhla s problémy střevního rázu. Ještě to dopadlo poměrně dobře, ale bylo to o fous :-)


4719 +294 = 5013

Žádné komentáře: