sobota 9. dubna 2011

Na rybách

Letos asi nebude moc popsaných cest, protože je zbytečné popisovat stále stejné trasy. Většinou jedu na chatičku a zpět. Pokaždé sice jinou trasou pro změnu, ale teď ponejvíce po Strakonické a buď přes Písek aTýn, nebo Dobříš, Solenice a  Milevsko, nebo Milín, Orlík - přehrada , Bernartice, Týn a mnohé jiné kombinace. Trasy přes Tábor nebo Sedlčany odpočívají, protože jsou projety už tolikrát, že nudí.
Budu se tedy většinou věnovat zážitkům u vody a v lese. Jak už jsem psal, mé lásky jsou též houby a ryby. V lese či spíše okolo něj už se sem tam objeví nějaká houbička. Teď by měly začít smržovité houby a májovky. Sem tam se už nějací "prckové" objevili, ale ty já neznám a tak na ně jen koukám.. Zato ryby se už hlásí. Ale po pořádku.
V úterý jsem vyrazil z Prahy už po ránu. Cestou dost foukalo a předjíždět kamiony na dálnici nebylo nic moc. Napřed člověka přicucnul, jak odstínil boční vítr, pak facka od rozráženého vzduchu a k tomu ten boční vítr. A hned byl člověk o 2 metry jinde. V úterý dále jen lehké ubytování a nákupy zásob. Chatička je totiž v zimě prázdná. Posledně jsem přivezl věci na spaní, v úterý na ryby. V Týně mají suprové žížalky na  jarní rybí jedlíky a i když jsem si doma nějaké nasbíral,musel jsem pro ně. Je zajímavé, že na ty moje, ať kopané či hnojní, nic nejde. Na ty kupované ano. Asi proto, že jsou jihočeské.


Pak bylo na čase upravit lože. Vyfasoval jsem doma povlečení, přiměřené mému věku i rozumu. S méďou se fakt dobře spí... :-)))
Ještě honem na chvíli k vodě s feederem a malou žížalkou (ne tou mojí).


Všude je ještě mnoho listí s dubů. Hrabat ho nemá cenu , když je takový vítr. To jsem zjistil při prvním pokusu o úklid okolí.


Nový pár kačenek mě připlaval přivítat a loudil něco k snědku. Ani to nevypadalo, že něco chytím, ale přišel takový  tloušť cca 30 cm



Pak přišli na pokec noví správci kempu a bylo po chytání. Kecali jsme u vody asi do půl deváté tak, že jsem zapomněl i na večeři. Jak jsem dříve psal, chatičky nejsou odizolované a tak je uvnitř teplota asi o stupeň vyšší než venku. Takže k ránu byly uvnitř asi 4 stupně. Spí se v ní krásně, jen to chce něco na pleš, aby nezábla. Ráno byl na louce šedivák, ale krásně jasná obloha. Takže uvařit snídani a k vodě. Není ale kam spěchat, protože touto dobou jdou ryby až k poledni. Měl jsem sebou 2 hezké knížky: Aura v barvě a Muž, který nakreslil Londýn ( O Václavu Hollarovi). Vždy ve volné chvilce jsem pár kapitolek utrhl i u vody. Správce  sledoval mé chabé lovecké úsilí a bylo vidět, že by kaprem nepohrdl. Místní rybáři, kteří jeli k vodě když jsem byl ještě v posteli, už mířili k domovu s prázdnou, ale radit jim? Vždyť to tam znají,ne? První zaťukání přišlo ve tři čtvrti na dvanáct. Byl to kapr 46 cm, ale byl nějaký zjizvený a ani správci se nelíbil, tak šel zpět plavat. Druhý, 45 cm, přišel ve čtvrt na jednu. Ten se správci líbil a byl okamžitě zpracován. Třetí a poslední přišel v půl druhé. Měl opět 46 cm a šel zpátky do vody. Jak jsem řekl, já ryby nejím. Středa dala 137 cm kaprů a 0 km



Fotka je pouze ilustrační a nevím který to už byl. Kolem 3. se začali vracet místní, aby večer kolem 7. zase odjeli bez úspěchu. Byl hrozný vítr a tak jsem seděl pod mezí a četl a četl. Na ryby už bylo pozdě. Asi v 6 byla večeře (pixla maďarského guláše s chlebem). To už lítaly větve vzduchem a venku se ani číst nedalo, tak jsem na tu spoušť koukal okénkem četl uvnitř... Noc byla ale teplejší tak o 5 stupňů.
Ráno polívčička k snídani, zprávy o počasí na Blaníku, které nevěštily utišení větru. Nikdy jsem v takovém vichru nic nechytil a nedoufal v to ani ve čtvrtek. U vody jsem seděl sice od cca 9,30 , ale až do 12,05 ani ťuk. Pak kapr 47 cm(vrácen), 12,40 kapr 43 cm (vrácen), a v 13,10 kapr  46 cm (vrácen). Tedy 136 cm kaprů.  Že jsou kapři hodně podobní velikostí? Ano, před loni na podzim tam svaz vysadil 2 auta kapříků okolo 33 centimetrů a oni se nám trošku zvětšili. Dva místní opět vyšli na prázdno. V tu vhodnou dobu byli na obědě....  Všichni kapři přišli na malou žížalku z Týna, malý háček, 3 metry od břehu a feeder. Na děličce byla téměř stejná sestava a nic... Jak jsou ty bestie vybíravé...  Seděl jsem přes to u vody do 18. hodiny a pět minut před odchodem se mi oběsil na děličce pěkný tloušť 49 cm. I on šel zpět do vody.



Při balení jsem si odskočil za keřík a hned byl u mého kbelíku se zbytkem krmení hladový kačer. Ten zbytek je vždy pro ně, ale málokterý si jde do kbelíku sám.





V pátek už jsem k vodě nešel. Zachytal jsem si krásně, jako už dlouho ne (zima byla dlouhá a na podzim moc nešly). Pak už jen úklid chatičky, vyčištění přední zahrádky Babče, zasetí kytiček ( málem bylo opomenuto- to by bylo řečí). Oblečení a cesta domů. Jezdím na víkend domů skoro vždy, protože se tam sjede moc rybářů, není na ryby ten pravý klid. K tomu stále nějaké oslavy a musím žalovat, nutí mě pít alkohol, heč.... Také je dobré se po pár dnech zpacifikovat, aby člověk z té divočiny nezvlčil.       

 Výsledky: 79 cm tloušťů, 273 cm kaprů , 268 km najeto (tam, po nákupech a zpět)  

268 + 538 = 806 km letos



   

Žádné komentáře: