sobota 5. října 2013

Začíná doba chladu

Po delší době bylo slunečno a tak jsem vyrazil. Kam? No přece do lesa na jih. Houby už rostou míň, ale taková procházka lesem je nádherná. Přijel jsem k lesu okolo 14. hodiny a vydal se na 4 km okruh. V lese je ještě mnoho vývratů a polámaných stromů po poslední vichřici


 Stromy jsou ponechané jak padly. Má to výhodu, že si může člověk chvíli posedět, podumat, vyhřát své staré kosti... :-)


 

Jen musí dávat pozor na ostré zbytky po větvích, aby jeho příslušenství nepřišlo k úhoně.


 

Dále v lese se objeví sem-tam nějaká houba. Pár jsem jich našel. Byla jich plná taška. Hlavně Modráci, suchohřiby, lakovky, pýchavky,



Původně jsem chtěl pouze Václavky, které miluji a kterých mně Babča přivezla ze Šumavy tašku. Z toho jsem usoudil, že budou i u Bechyně. Tam ale místo nich rostou jiné pařezovky...
Noci už jsou dlouhé a také studené. Chatička stojí v mrazové kotlině u řeky a tak jsme měli v noci  podle jednoho teplměru -3 a podle 2. -4 st. V chatičce bývá tak o 3-4 víc, takže výsledná teplota uvnitř byla okolo  nuly. Ne že bych si nemohl zatopit, ale dá se to pouze etavirou a ta spíná každou chvilku a to se člověk nevyspí. 



 Ráno svítilo sluníčko, ale netýkavky kolem vody už měly svěšené a namrzlé listy. Letos si držely svěží zeleň dost dlouho, ale je konec. Přes to jsem se vydal do dalšího lesa, spíše na procházku.
 


Kolem mého opuštěného rybářského plácku, kde jsem byl letos celkem úspěšný. Teď se tam chytat nedá, protože nahoře vypouštějí rybníky pro výlovy a je hodně silný proud.



 Takže přes Židovku, kolem krásných balvanů do lesa.  Vypadá to velice nádherně, ale v té době byly +3 st.

 

Prošel jsem les dalším 4 km okruhem, sebral na co narazil, ale výsledek byl stejný jako den před tím. Palouček s ryzci mně někdo vybral a nechal pouze 2 zapomenuté. Škoda, loni jsem si na nich moc pochutnal.  Cestou jsem přemýšlel o druzích, které nebyly letos moc v tomto lese hojné. Zklamaly "kačenky", ale ne ty české. Říkáme tak Strakošům. Také jsem tam zařadil bedly všech variet , lišky byly pouze časně z jara, čirůvky fialové vůbec nebyly. Klouzků bylo jen pár a vůbec ne na obvyklých místech. Václavky vůbec ne, až na těch cca 10 ks zcela podivně nalezených v květnu... .Cestou do chaty jsem došel k názoru, že bych si neměl stěžovat na bedly. Na kopci nad chatami jsem totiž našel 20 ks mlaďounkých, prvních letošních v tomto rajonu. Jinak ostatních hub byla také plná taška a jelikož se mně nechtělo je tam zpracovávat a ještě v noci se bát otočit, aby mně nezačalo táhnout pod deku, vyrazil jsem k domovu a doma houby zavařil. 

262+  8430 =    8692 km   

Žádné komentáře: