čtvrtek 16. května 2013

Morava krásná zem, z které jsem byl zrozen...

Když zkoušet, tak zkoušet. 1. plánovaná etapa ve vysněné cestě je dlouhá 775 km a končí v Szegedu v Maďarsku. Celá vede po dálnicích a tak by mohla odpovídat tak těm 535 km na Jižní Moravu a zpět V úterý ráno byla Yama v pohotovosti. V noci sice lilo, ale ráno už ušlo.

  
   Bylo ještě dost mokro i na silnicích a pro mou novou přední gumu s řádně neojetým běhounem, nic moc. Klouzalo to solidně.

Mikulov

Pálava




 Nové Mlýny

Konečně v cíli mé cesty- hřbitov, kde odpočívají předci. Všechny Moravské hřbitovy jsou krásně upravené. Měli bychom se v Čechách poučit, 



Ještě se zastavit u všech příbuzných a známých a cesta zpět do Jižních Čech

Jel jsem trochu jinudy. Tady je hráz Dolní Novomlýnské nádrže.

U hřbitova si vždy rád popovídám s panem farářem. Je to mladý člověk z Polska, výborně mluvící česky, se zdravými názory na církevní restituce( v Polsku i když jsou více věřící, nebo právě proto, dosahovaly restituce zlomek našich....). Tentokrát jsem měl smůlu, pan farář byl na cestách. K návštěvě obce skoro rodné patří také oběd. Ten poslední léta pojídám u restauraci "U Kaně" . Výborná domácí strava . Menu: Gulášová polévka a v ní maso (!) ve velkých kouscích a Štěpánská pečeně s 2 velmi slušnými masy a čtyřmi moravskými knedly, to vše za 65 Kč (!) a k tomu 0,5 l KOLI  (skutečně se tak ta limonáda jmenuje) za 20,- . Po takovém obědě se člověk dlouho rozjíždí do toho správného rytmu a je takový odevzdaný až jsem podezíral restauratéra jestli mně do limči nestrčil jednu slivku , rozuměj slivovici. Na každé vesnici je větší množství různých Vinoték. Ta , kterou jsem navštívil loni v Kobylí, mě odnaučila kupovat v nich víno. Takové splašky za 77 Kč /0,7 l  neobsahují ani krabice v marketu....    Koupil jsem si raději na památku chleba (taky nic moc) 
Cesta byla výborná, žádné problémy a tak....
  

957+ 535 =  1492 km

Žádné komentáře: