čtvrtek 16. května 2013

Jen člověku otrne

Sotva zabraly lékařské procedůry a tlak i pulz se dostaly do přijatelných mezí, už se mnou zase šijí všichni čerti. Hned v první slušnější den, v neděli, jsem vyrazil na jih a zkoušel co půjde a co ne. Vzal jsem to tentokrát přes Písek. Je to asi o 20 km delší, ale za svezení to stojí. 


Za Pískem odbočka k Talínu


Počasí bylo jak vymalované



 Když se ten Tálínskej rybník nahání, dosahá voděnka ....
Cesta je tam tudy krásná, zatáčkovatá. I povrch má dost do sebe. Příroda nedotčená .Prostě krása
  
Hned po příjezdu jsem zkoušel náš kopec od kempu k vesnici. Přiznám, že jsem se zadýchal víc než dříve. Hned v kopci se objevily první houby (Závojenka podtrnka). Byly už staré a nepoužitelné. Přes to, že na ta místa jezdím 13 sezon, neznám kde hledat jarní houby. Místní takové prašivky, jako jsou podtrnky a májovky , nesbíraj. Alespoň ne ti, s kterými se znám.


Obešel jsem kolečko kolem louky. Ta je místy obrostlá keři trnek, planých třešní a jiných keřů. Tam by mohly ty jarní zázraky růst. 


Pampelišky miluju

Když vysvitne sluníčko je louka zlatá. Tady moc nesvítilo

Dole je Lužnice




Je tu i totem dvou tváří




Pohled do Židovky už začíná zakrývat listí


Keře jsou napadeny nějakým asi lišejníkem


 To už se dost zatahovalo. Překvapení čekalo v keřích napravo



 Uvnitř keřů byly stovky Závojenek Podtrnek. Takovou úrodu jsem nikdy ještě nenašel. Sebral jsem jich půl tašky, což stačí na dobrou polívku a ostatní, tak 3/4 ponechal konkurenci. Pak začalo poprchávat a raději jsem se vrátil do kempu.

Super den. Ujeto 136 km +821 =  957 km






Žádné komentáře: