pátek 28. září 2012

Houby, houby a houby...

Opravdu tento týden na jihu rostly. Lužnice je stále prudkou řekou kvůli vypouštění Jordánu a dalších rybníků, takže na ryby není ani pomyšlení. Přijel jsem na chatičku v neděli po poledni. Cestou byla zastávka v Bechyni Na růžku. Měli výbornou koprovku a tu já můžu. Vaří tam opravdu dobře. Hned po příjezdu byly vidět u všech v tu dobu obydlených chatek pozůstatky návštěvy lesa. Benešovi, což jsou nejlepší houbaři a byli tam už týden, měli   kilo suchých hříbků. Oni nic jiného prakticky neberou. Naši mladí měli také docela slušnou zásobu. Jako milovník lesa a hub jsem musel ještě odpoledne vyrazit i když byl předpoklad, že bude v neděli vše vysbírané. Byla z toho kratší 4 km procházka lesem jenom po okolí Židovky a přes to plný sak hub a to jsem nebral mé oblíbené holubinky ( dodají jídlu aroma) a masáky, které jsou, stejně jako holubinky, křehké a drobí se když je hub velká vrstva.  Houby jsem dusil ve vlastní šťávě a dal poté do mrazáku. Dušených byly cca 4 litry.
V pondělí hned ráno ( tam je ráno okolo 10., kdy se zvedne mlha a trochu se oteplí) to byl delší okruh . Bývá zpravidla přes 6 km, ale tentokrát byl 10 km. Ono jenom do lesa je to přes 2 km. Je to však les "letní" a tak tam nic moc nebylo. Babky ani čechratky už nerostou, jen pár suchohříbků, klouzků, podmásníků a strakošů. Tak jsem musel hlouběji do lesa, kam obvykle nechodím. Sortiment tam byl rozšířen o mladé bedly vysoké i červenající. Tato mně připomínala německý ruční granát..


     Bohužel se fotky, fotím mobilem, dělané s malým světlem, nepovedly. Mobil neumí za šera ostřit.
Tak nevyšly Ladovské muchomůrky červené


Byla to hezká zdravotní procházka a vrátil jsem se úplně hotový. Na zpáteční cestě už bylo pěkné horko.
Bylo z toho cca 6 litrů dušených, ale les u hájovny mě nenadchl. Dává vyšší výnosy v létě.
Třetí den tedy opět do okolí Židovky. K původnímu sortimentu přibylo pár křemenáčů a praváků. Klouzků, čirůvek, masáků plný les a nikdo je už nesbíral. Přinesl jsem opět plný vak přibylo dalších 5 litrů. Máme jen malý mrazáček a tak byl už plný. Co dál? No přece Babča chtěla trochu čerstvých, tak do dvou hrstí. Tak jsem pro ně další den vyrazil... Mně to nedá a tak z toho byl plný rusak. Zpracovat a uchovat to nešlo a tak předčasný odjezd domů. Původně jsem chtěl být na chatičce do neděle...
Doma mě chtěli vyhodit i s ruksakem, ale pak se Babča dala do práce a všechny houby jsou připraveny na zimu. Na jih smím pouze pod slibem, že už nevlezu do lesa. Jen prý na louku, kde rostou "masité" masáky, ty Babča miluje...
Dalo to obvyklých 256 km a cca 20 km pěšky...
5377 + 256 =    5633 km


Žádné komentáře: