úterý 11. září 2012

Po stopách dob minulých

 Nechci brečet, tak jak to dělají mnozí lidé, po starých zlatých časech. Jen jsem vyrazil po cestách , kterými jsem jezdíval s mými rodiči. Po válce jsme měli  DKW 700 Meister klasse cabrio. Byla to doba nedělních návštěv příbuzných. Nákupu krmiv pro drůbež a prase, co jich ta dékávka odvozila...Byla to nutnost, byl přídělový systém. Naše cesty vedly do posázaví a na Benešovsko, odkud matka pocházela. Rodiče klábosili s příbuzenstvem a my děti dělaly různé nepřístojnosti. Většina nás dětí už nežije a rodiče.... ? Jen ve vzpomínkách... Hroby má naše rodina většinou v Benešově a tak jsem chtěl navštívit ty mladší než jsem já v jejich současném místě pobytu odkud není návratu.
Měl jsem jinak v plánu tak 200 - 300 km, ale když se člověk všude zakecá zůstalo pouze 106.Hned na Beránku mě málem zabil synek na jakémsi "erku" , který nepostřehl směr hlaní silnice a prolétl křižovatku přímo i když hlavní zahýbá. Pak nadávejme na plechovkáře. I mezi námi je dost idiotů. Jet o 2 vteřiny dříve.... Z Prahy jsem vyrazil po 603, tedy staré Benešovské. Mezi námi, 603 je v hrozném stavu a systém oprav boule na díru by zasloužil u odpovědných příslušnou odměnu....  1. fotka je z Čerčan, kam jsem se dostal z Poříčí nad Sázavou

Druhá je z Vranova, kde odpočívá také část rodiny.

Pak už jsem nefotil , neboť jsem se zakecal v jedné blízké vesnici se sestřenkou a jejím manželem. Slíbil jsem, že budu ve 2 na obědě, ale sliby jsou chyby...
Je zajímavé, že okresky jsou v o moc lepším stavu než bývalá státovka 603. Hezké zatáčky, čisté silnice, bez děr a boulí. Ve 3 jsem byl teprve na hřbitově v Benešově a to mě čekala ještě návštěva vdovy po nedávno zesnulém bratranci a další sestřenky, kterou jsem neviděl už dobrých 25 let. Po o něco kratším povídání rychle k mamině, abych nedostal vynadáno...  Druhá cesta mého mládí vede přes Týnec n/S a Jílové u Prahy. Když Týnec , tak vedle Brodce a trosky bývalé Jawy a hlavně v mládí hojně navštěvovaný Zbořený Kostelec s oblíbenou hospodou u Breburdy. Chtěl jsem si jí vyfotit, ale je v hrozném stavu a nějaký domorodec měl k focení připomínky dost ostré, takže nic. Zpět do Týnce a pak už jen domů: Kamenný Přívoz, kde bývala výborná hospoda U Vemenáče (je ve stejném stavu jako U Breburdy) Jílové, Dolní Břežany, Točná a domů...   I tato cesta "zadem", jak jsme říkali, je v dost špatném stavu. Korunu všemu dává Jílové. Ta kostkovka z náměstí je rozbitá už dvacet let. Radnice by potřebovala vyvětrat a taková defenestrace se osvědčila... 
No, místo vyjížďky byla kecaná, ale i ta je někdy třeba...
5144 + 106=    5250

Žádné komentáře: