pátek 17. srpna 2012

Vím, že je to nuda

stále psát o Jižních Čechách, ale já je miluju. Opět jsem si užíval jejich krásy a více než jízdy dlouhých procházek. Ty jsem sváděl na hledání hub, ale ty měly právě pauzu v růstu. V okolí pobytu mám 2 "houbové" okruhy. Jeden kratší, ten má podle období růstu 4-5 km, a delší s 6-9 km. Jelikož mám hodně chodit, prošel jsem oba okruhy 1x v kratší verzi a po druhé v té maximální délce. Takže to dalo cca 24 km chůze většinou po lese. Jakže to mám změřeno? Měřením v mapě a také kontrola navigací, která zaznamená délku pohybu. 

Je vidět, že už se blíží podzim.  Žaludy už začínají padat a sousedi, kteří mají chatky pod duby mají o rány do střechy i v noci postaráno
   


Tam, kde jsem ja jaře fotil broučky na šípku se začínají červenat plody. Na každém květu byl nějaký brouček...



Housenky se vydávají na cestu do úkrytů, kde se zakuklí


 A příští rok z nich budou motýli, "můry" a podobná krásná havěť... Toto vypadá na Babočku kopřivovou

Ryby nejdou v okolí chaty už 3. sezonu a nechytí nic ani takový borec jako je Jirka Š. Co pak mám chytit já, celoživotní rybářský amatér. Chytal jsem tedy nástražní rybičky a ty celkem šly. Ryby nejím a než sedět u prutů 14 dní bez záběru, bavím se chytáním té drobotiny na feeder. Dále k zábavě zbývá čtení a procházky, protože s alkoholem jsem skoncoval už dávno... Fotky v předchozích povídáních byly většinou z kratšího okruhu a tak dám dnes podzimní z delšího. Moc jsem ale nefotil.


Opuštěný kravín. Při první dlouhé procházce jsem si krátil cestu přes toto pole. Při druhé už bylo zorané


Cesta k hájovně vede alejí starých jabloní. V tom vedru je to velice příjemné. Na houby chodím až se vyspím. V tomto lese nezáleží na čase , ale na znalostech a postavení slunce. Brzy ráno, když je nízko, svítí hledajícím do očí . 


Na 1. borovici nad kempem nám píší svá sdělení různí činitelé. Nyní "elektrikáři", že bude vypnuta dodávka od 8 do 14 hodin. 


Vždy jsem myslel, že plýtvání je výsadou "jézédáků", ale jaké ztráty musí mít tento zemědělec je možná předčí. Podrůstající strniště a zrní zaježděné v asfaltu cesty ukazuje, že hodně zrna vypadalo z klasů už na poli a v jeho okolí.


V požární nádrži rostou krásné lekníny. Na otevření květů bylo ještě brzo. 


Za pár dnů už nikdo o ztrátách neví. Vzešlé vypadané obilí je zaoráno


I na druhé straně je hotovo


A co houby? Ale ano. Mám je rád na všechny způsoby a tak jsem se jimi celou dobu živil. Jelikož sbírám mnoho druhů a to i ty, před nimiž si houbař amatér odplivne (neví jak jsou dobré). 



Každý rok se snažím přidat ke známým houbám nějaký nový druh a začít ho sbírat. Letos je to Čechratka černohuňatá. Snědl jsem jich letos dost a jsem tady pořád - je jedlá doopravdy i když nevypadá.  Ty krásné holubinky směs hub krásně okoření. Lišky už moc 2. týden nebyly


Ke konci pobytu už rostly jen Babky a ty prý jsou , podle nového zjištění, mírně jedovaté. Jedli je mí rodiče, jím je já celý život a nikdy jsem se po nich ani nepo.... , tak proč je přestat sbírat.

Poslední den před odjezdem už byly jen ony a ve velkém množství, pár čechratek a pár sameťáků.

Musím domů, protože mám službu u zvířat a hlídání domu. Bydlíme totiž u lesa... Manželka odjíždí k dceři a tak má motka na 10 dní volno. Po návratu jsem se dočetl o tragické nehodě Medvěda Bedřicha Guzziniho, nyní zvaného Vlastík Plamínek. Zabila ho ženská s autem v protisměru za dvojitou plnou čarou.... Dříve jsme si dost psávali.....  Hezké svezení tam nahoře.... R.I.P.
 3946 + 272=  4218 km

Žádné komentáře: