neděle 5. srpna 2012

Konečně pořádná vyjížďka

Konečně jsem se dostal na pořádný výlet. Po zdravotních a jiných problémech přišel čas zlepšení. Právě včas. Od pátku se konal Majkův Velehrad a tam jsem nechtěl chybět. Počasí na cestu nevypadalo příliš růžově, zvláště když jsem nepromok zapomněl posledně na chatičce (suší se tam dodnes). Trpím cestovní horečkou a tak jsem koukal na situaci v noci každé 2 hodiny. Ve 12 krásně čistá obloha a s velikým měsícem, ve 2 sucho a polojasno, ve 4 sucho a tak jsem se oblékl, že vyrazím před hlavním náporem kamionů. Otevřu garáž a začalo mírně pršet, po 5 minutách docela slušně cedit a tak honem zpátky, svléknout a ještě si zdřímnout. V 6 lilo jak o závod, v 8 se to na západě začalo protrhávat. V duchu jsem odepsal "vršek" Moravy, který byl v plánu na vyjížďku a pohlédl na meteoradar . Deště šly od JZ a na mapě vznikalo nadějné přerušení mezi Prahou a Brnem. Takový "suchý" koridor o šířce, odhadem, tak hodinu, který postupoval k SV. To by bylo super svézt se v něm. Po půl 9. skutečně přestalo pršet a mraky byly hodně vysoko. Tak honem do textilu, teoreticky mírně voděodolného, ale 5 let starého. Odjezd v 9 směr D1 s cílem přímé cesty na Velehrad. Před Benešovskou odbočkou začalo drobně pršet, když před tím od vjezdu na D1jen tak poprchalo. Na Vysočině už "chcalo" docela dost a vydrželo to až skoro k odbočce na UH. Tam pršet přestalo a slunce svítilo jako kdyby za to mělo zaplaceno. Přes předchozí déšť jsem byl u odbočky mírně před 11. Průměr na počasí velice pěkný.Oděv prosákl až u Velkého Meziříčí a tady začal prosychat.A tak jsem se vydal na plánovaný výlet na sever na "vršek" Moravy s mými milovanými Beskydami. Vzal jsem to k Přerovu , pak na ValMez a Rožnov . Pokračuji vždy na Bečvy a Bumbálku,pak kousek zpět a z Prostřední přes Solanec do údolí  Vsetínké Bečvy. Napsané je to jednoduché, jenže já jel podle navigace, která se zbláznila...U Přerova mně vlétla vosa za volnější sponu u přilby a bylo z toho žihadlo do krku. Měl jsem po posledním bodnutí vosou do břicha a následném otoku jazyka docela strach. Ale nebylo to tak zlé i když mám hubu trochu oteklou ještě dnes...  Mezi Přerovem a ValMezem jsme jezdili po takových méně než okreskách a objevovali krásy tohoto koutu přírody a to jsem měl nastaveno, že chci nejkratší cestou. Navigace se asi chtěla projet, nebo to tam vůbec neznala.... Trasa Přerov - ValMez je normálně dlouhá 49 km, ale já najel přes 90km.Oděv už byl úplně suchý. Hezká poznávačka, jen být ty okresky v lepším stavu. Pak už jsem se chytil a po těch známých cestách už jel a vychutnával tu krásnou krajinu kolem. Jízda kochačka se tomu říká. Krásné stoupáky i sjezdy, výhledy.... Prostě super. Pak cesta údolím Vsetínské Bečvy, Velké Karlovice, Karolinka, Nový Hrozenkov. Tam jsem si zajel na pozdnější oběd na Kohútku na hranice se SR. Ne nebyly borůvkové knedlíky. Ty si dával každý. Já si dal turistický guláš (výborný) . Jen otráveně se tvářící personál mně k tomu neseděl.... Měli tam na terase autobus Němců a já v motooděvu k nim nepasoval i když jsem se uchýlil do lokálu té nejnižší kategorie. Dokonce mě 2x přesadili i když byl lokál prázdný. Už tam nepojedu, neumím chodit na jídlo do lokálu v obleku a kravatě...  Tam odtud jsem se ohlásil, že přijedu a poslal Majkovi fotku. První co jsem na celé trase udělal.



Loni se mně tu moc líbilo, letos mě zklamali. Příroda ale nezklame nikdy. Chata se nalézá na hřebeni Javorníku... Pak opět krásný sjezd do údolí, kde se motorka mizerně vyhýbá s dodávkou, krásné výhledy, které  nepokazí ani zamračený personál. Pak vesnice s krásnými jmény Halenkov, Huslenky, Hovězí a potom už věhlasné Vizovice. To už je  kousek do Zlína, Otrokovic, Napajedel, Starého Města, Velehradu a Kempu Salaš. 

Dole na krabici je poutač na sraz :-)



Cesta ke kempu


1. závora


Recepce a 2. závora

 Krytá restaurace

Tam jsem dorazil před 5. hodinou, akorát čas na ubytování,sprchu a večeři. S těmi různými horskými cestičkami, které jsem v popisu trasy neuvedl to dalo 526 km. Byl jsem šťastný z více důvodů: Překonal jsem takovou trasu s minimem přerušení, užil si hor a jejich cest, bylo mně líp a zdraví drželo i když jsem ho večer trénoval a trápil.
2982 + 526 = 3508 Km

Žádné komentáře: