neděle 5. srpna 2012

Sraz Velehrad

Po ubytování a koupeli byla večeře. Kotlíkový guláš s chlebem. S většinou lidí se ani neznám. Bylo nás tu 78 ks. Celkem se však, alespoň na den tak jako já, zůčastnilo 84 lidí.  Se známými se člověk pobaví hned , s neznámými se představí, ale při mé skleroze si stejně nic nepamatuje. Já byl vždy na obličeje vůl. Přijel muzika s klávesami, které umí mnoho věcí, s barevnými světly,  dokonce i s barevnými čmoudíky a tak se zpívalo, tančilo, popíjelo....  Výborná pohoda, jen trochu zkalená nějakým jedincem (jedinci) , který poblil záchod a cestičku před ním. Stane se, ale člověk by si to měl po sobě uklidit a nebo se alespoň omluvit . Personál to sice uklidil, ale ráno bylo opět vše zblité a navíc posraný záchod i prkénko...   Nezlobte se , ale takoví lidé mezi nás nepatří... To bylo ale jediné co zkalilo zážitek z krásného srazu. Spát jsem šel o půlnoci s tím, že musím ráno domů. Moc jsem se nevyspal, protože Ciril Jirboz chrápal takovým stylem, že já a jsem v tom dobrý, se musel stydět. No , spal jsem tak 3x 20 minut za celou noc :-)
Ráno jak vymalované. Na snídani ( rohlíky, máslo, sýr, marmeláda, čaj) jsem se dozvěděl, že naproti vjezdu do kempu je památník dopadu B 17 , sestřelené 7.7.1944 , tedy v den kdy mně byl rok. Tam jsem musel zajít neboť letecká historie je mé hobby. A byla to pravda


Místní tvrdili, že v letadle zahynula celá posádka, 4 lidé, ale my víme, že B-17 nemá 4 člennou posádku. Na památníku je uveden pouze jeden člen, s/sgt William J. Mack , který podle dostupných pramenů , byl mrtev už při souboji se stíhačem. Ostatní vyskákali. Co k tomu říká web Letecká válka nad Československem?
Letadlo - bombardét  B-17   42-102889   463./774.       Velehrad   1kia/9pow   6862
Pilot   2./Lt. Edward M. Lindbloom              -Pow 
Copilot   2./Lt. John M. Sant       -Pow
Nav   2./Lt. John S. Beatty       -Pow 
Bomb   2./Lt. Raymond O.Edger       -Pow
Ut   T/Sg.T Harold L. Cruca       -Pow
Rg   T/Sgt. Lawrence W. Shinnick    -Pow
Bt   S/Sgt. Colonel L. Duncan       -Pow
Lw   S/Sgt. William J. Allen       -Pow
Rw   S/Sgt. William E. Roberts       -Pow
Tg   S/Sgt. William J. Mack       -Kia
 Pow (Prisson of war) = zajat, Kia (Killed in action) = zabit
Tedy desetičlená posádka z níž zemřel skutečně "pouze" W.J. Mack. Ostatní byli zajati. Blíže to popisuje popisuje článek
V 10 odjezd na vyjížďku do Leteckého muzea v Kunovicích a já směr domov. Tak rychle několik fotek a odjezd.

Bylo nás moc

 "Naše" končiny, chata 17 a 18


Yama spala bez krytí. Večer byla ještě moc teplá a o půlnoci už mokrá od rosy


Ranní diskuze


Kamoš Jirboz přijel na kole



Chata u Motodědka Tondy a Mahulenky


Ti bez informací ani ránu

Hodnotit se musí vše



Také dokumentace musí být

Organizátor a tajemník. Majk se v papírech vyžívá a je hrozně nervozní když to nejde jak si naplánoval


Snídaně


Čajovna a půl majitele krásného žlutého Triumpha, vyfoceného dále


Aleš a Majk v klobouku ala Méďa Béďa

Povinný nástup na focení


Honem na louku a slunce

Seřadit , ale takový širokoúhlák nikdo nemá...




Onen krásný Triumph našeho spolubydlícího.. Miluji klasiku. A bylo tam víc krásných motorek.

Než jsem se zapakoval, návštěvníci muzea odjeli. Tak kam pospíchat. Počasí krásné a jasné, zaskočím do JČ a po své trase. Ať se trochu svezu. Kdoví kdy se mně to zase povede.....


Žádné komentáře: