sobota 2. června 2012

Do přírody

Minulou středu jsem vyrazil na jih s výhledem na návštěvu motosrazu v Lučkovicích a návštěvu otcovy rodné obce a hrobů prarodičů (obojí bude mít vlastní popis). Také nějaká rybačka byla v plánu. V kempu nebyl téměř nikdo, jen Frantové a manželka jednoho z nich.




Ryby nešly a tak bylo nejlepší posedět na terásce za chatou s výhledem na vodu a oboru na protějším břehu. Sedět ale nebaví věčně a tak z toho byla procházka po okolí  Židovy Strouhy. Cesta vede takovým malým "pralesem" okolo řeky








 Cesta vede přes velký balvan, kde je nutné zdolat cca 3m výšku. Jednou před léty jsem vylezl nahoru a tam se opalovala nahá žena. Bylo mně to trapné, že jsem jí tam překvapil, ale pak mně došlo, že mě musela slyšet a kdyby jí to vadilo, přikryla by se..... Mé rozpaky rozehnala slovy: "Vadí vám to...? Mně ne" Ujistil jsem jí, že mně také ne a rozešli jsme se s úsměvem....


Na následujícím obrázku  je pohled z toho  kamene do Židovky




 Z kamene vede lávka nad vodou vytékající z Židovky. Po schůdcích na druhém břehu se vystoupí do podrostu po vykácených nemocných borovicích . Dále stoupá cesta od kempu s názvem Židova Strouha směrem k mému oblíbenému lesu , kam chodím na houby.




 V tomto vysokém smrčí rostou později houby ve velkém množství, ale pouze Babky a Holubinky. Na hříbky musím jinam...Tentokrát jsem tam pozoroval pasoucího se srnce na protější strání, ale než jsem připravil foťák, navětřil mě a byl pryč....



 Tady bývalo parkoviště, pak skládka písku , vytěženého z řeky, nyní je příjezd zahražen svodidly...


Ta oddělují les od silnice Bechyně - Týn nad Vltavou. Nyní tam prořezávají přilehlý les a dřevo se válí po příjezdové nefunkční cestě


Při návratu po silnici se dostanu k mostu , který je asi 100 m od ústí 



 Most vede nad Strouhou i jejím porostem

 

 Tentokrát mnoho vody pod mostem neteklo. Kdysi to byla pstruhová voda a ty časy už jsou pryč. Nyní se tam zjeví občas nějaký tloušť... Cesta dále vede do Nuzic. V dáli je vidět cesta vpravo, která vede k chatičkám. Já však chodím po louce, z které je tento pohled. Že jsem tak šel bylo štěstí, protože jsem tam u lesa našel 11 klouzků, jediné houby při tomto pobytu 




Starší Franta chytil za mé nepřítomnosti kapra 53 cm a už kuchal



Kemp byl stále prázdný


Povídání o Motosrazu Lučkovice a výletu na Moravu bude v dalších článečcích

Žádné komentáře: