neděle 3. června 2012

Jižní Morava 2012

 Další motocestou od řeky byla cesta na Moravu. Původně jsem chtěl zajet až do Beskyd a Javorníku, ale předpověď počasí nic moc (k večeru od západu přeháňky až bouřky). Nevěřte předpovědím, vše bylo jinak. Vzbudil jsem se před čtvrtou hodinou, jako vždy když mám cestovní horečku. Bylo dost mraků, ale sluníčko se snažilo prorazit, což se mu před 5. podařilo. Přes to došlo k rozhodnutí zkrátit trasu o cca 400 km a jet jen na hroby do otcovy rodné vesnice, kde jsou pochováni všichni prapředkové z jeho strany. Po cestě většinou nikdy  nefotím.  Slunce bylo ještě dost nízko když jsem dorazil k Mikulovu.



 Pšenice už vymetala a já byl zvědav na škody na vinicích


Některé byly olistěné, ale některé černé až moc a nevím zda obrazí


Od Mikulova je nutné překročit Pálavu, a z její výšky prohlédnout krásná jezera Novomlýnských nádrží. Pak cesta vede dolů do Nových mlýnů a dále přes Zaječí do Velkých Pavlovic. Odtud to mám už kousek, ale chyba lávky. Pavlovice i následující Bořetice cosi dělají a tak je nutné objíždět dalších 15 km přes Němčičky, projet Bořeticemi kolmo na původní trasu do Vrbice a odtud na původní trasu.

 Na hřbitově jsou vždy upravené hroby tak, že je to u nás v Čechách málo kdy vidět



Tam se musí ale odpočívat po celoživotní námaze....


Také na padlé v obou velkých válkách občané nezapomínají . Ten pomník musel stát ranec


Opět jsem se potkal s milým panem farářem o němž jsem tu psal loni a který mně tenkrát nabízel občerstvení. Asi takových dědků moc nejezdí a tak si mě pamatoval. Hezky jsme si popovídali, zeptal jsem se ho i církevní restituce . Je to mladý Polák , ale hezky už mluví česky a tak mně vysvětloval své postoje k nim. Jedním z nich je, že církev chce něco na co se měla možnost léty odkladu připravit, ale neučinila tak a tedy nemá ekonomy a odborníky na správu takového majetku...   Na jediném jsme se neshodli: On tvrdí, že není schopen posoudit oprávněnost výše restitucí a já tvrdím , že jsou několikrát nadhodnocené. Stát se přece staral ( i když mizerně) o církevní památky a platy kléru, ale o tom odpočtu se nikde nemluví....

Tentokrát jsem kvůli dietě nemohl využít služeb výborné restaurace "U Kaně" , kde suprově a levně vaří. Místo toho zakoupil občerstvení v místním Konzumu , dnes Coop. posvačil na parkovišti a vyrazil směrem zpět. Nebylo ještě ani poledne když jsem se vydal zpět do chatičky. Vzal jsem to kolem Dolní Novomlýnské nádrže do Pavlova (tady její hráz)

Po projetí Pavlovem se objeví Dívčí hrady, myslím že to jsou bo se mně to nějak plete a je toho tam zbořeného více


Také pod nimi jsou vinice hodně poškozeny


Nad Klenticemi je vidět Sirotčí Hrad a pak už jen sjezd do Mikulova


Stál jsem při focení blízko přechodu a ještě na autobusové zastávce, což nenechalo chladnými místní poldy a bylo mně zahrozeno a vyslán zamračený pohled. Tak raději rychle pryč... Tady bylo ještě sluníčko, ale to se blíže k Vysočině začalo ztrácet.


Takto se na mě obloha mračila a to bylo do večera, kdy to mělo podle předpovědi vypuknout, ještě alespoň 5 hodin. Je zajímavé, že z těchto mraků spadla jen menší přeprška a moc jsem neutrpěl. Pak jsem sjel z Vysočiny do "nížiny" před Jindřichovým Hradcem a z minimální oblačnosti spadla taková průtrž, že mně tekla voda z rukávů proudem než jsem ujel cca 400 m k zastávce autobusů a zmizel v její čekárně.


Chudák Yama zůstala na dešti nechráněná


Celé to trvalo tak 2 minuty, ale bylo to s malými kroupami a hodně intenzivní. Pak se vyjasnilo a já vyrazil dále k "domovu". Než jsem projel těch posledních cca 60 km, byl jsem opět suchý. Byl to krásný výlet, že jsem neodolal a od chaty po další "přeháňce" vyrazil na nákup. 

Že nepíšu ujeté kilometry u posledních příspěvků? Ale tady jsou, ještě jsem přece musel na nákupy a domů....
Předchozí:  1198
k vodě         118 
Lučkovice    134 
Morava        509
nákupy           36
domů            119
---------------------
celkem:        2114 km 



Žádné komentáře: