sobota 17. září 2016

Šumava 2016

Tak jsem se letos ještě odvážil na nejdelší motocestu. Tak jako dříve každý začátek září zkusil jsem projet západ a jih Čech. Vyrazil jsem ráno v 6 hodin směrem D5. Tou až k hranicím a pak přes Přimdu, což je 168 km po dálnici. Brzy ráno je krásně průjezdná. Potom 128 km podél západních hranic do Železné Rudy. Cestou v Babyloně neslupnu poldům radar. Měří tam denně , jen měří různými směry. Tentokrát tím mým....  Dalších 165 km okolo Lipna a následně Vltavy ( Prášily, Modrava, Volary, Vyšší Brod, Rožmberk) do Větřní. Tam jsem měl v plánu se stočit směr Netolice a Vodňany. Silnice byla uzavřena pro vozidla nad 7,5 t, jenže v době mého průjezdu je na dobu cca 1,5 hod cesta zcela neprůjezdná. "Hlídka" na silnici radí vrátit se po značené objíždce pro vozidla 7,5 t. Stát se mně tam v tom horku nechtělo a tak jsem se vracel podle rady "odborníka".  Ocitl jsem se v Černé v Pošumaví, přes kterou jsem už před několika hodinami jel... Tedy zajížďka a do Vodňan 99 km. Tam jsem chtěl koupit mražená kachní stehna, bohužel jsem si to nezkontroloval a přivezl jsem si stehna kuřecí... Pak už jen kousek k chatičce pouhých 34 km. Takže: 168+128+165+99+34 = 594 km. Cesta trvala skoro 11 hodin. Miluji ty kroucené okresky a proto tuto trasu jezdím každý rok. Ale jak stárnu, přináší mně každým rokem menší potěšení. Letos mě bolelo celé tělo tak, že jsem nespal celou noc a ani se nezúčastnil oslavy narozenin 2 milých pravnoučat a ani plánovaného srazu s kamarádem Milošem. Prostě tělo odmítalo fungovat...


Vypadá to, že to byla poslední cesta Šumavou. Pokud bych jel, musel bych vzít spací potřeby, protože s chatičkou po 16 sezonách  končím a dojet až do Prahy by bylo o dalších 120 km delší... 
Chatička a tamní příroda se se mnou rozloučila krásně. Navštívilo nás 4. zvíře a kamarádilo se s námi. Po kachně březňačce, srnci a zajíci se s námi kamarádila liška. Spíše lišče. V noci si do kempu chodilo hrát a chovalo se jako psí mimino. Kousalo míče, boty, plavací rukávky a kola. 






Měl jsem vybitou baterii ve foťáku a tak to trvalo než se zmátořil blesk. Lišče asi dlouho nepřežije, protože už ho někteří  "milovníci zvířat" nahlásili  lidovejm pytlákům k odstřelu....  Shodou okolnosti jsou to ti, kvůli kterým končím s pobytem v tomto kempu.... Lišče je naprosto zdravé, se všemi reflexy, od stojících lidí drží odstup cca 3m, od sedících 2 m. Má čisté oči a kožíšek uhlazený. Tedy žádná vzteklina.... 

Žádné komentáře: