čtvrtek 14. července 2016

Morava 2016

Zbylo mně trochu času a tak jsem chtěl vyrazit na motorce na Moravu do vesnice svých předků. Byl jsem upozorněn, že když už tam jedu v době meruněk, měl bych jet autem a nějaké dovézt. V neděli odpoledne jsem vyrazil na chatičku a v pondělí ráno svou milovanou "jižní" cestou , přes Jindřichův Hradec, Dačice, Jemnice, Znojmo, Mikulov a Velké Pavlovice. Mezi JH a Dačicemi jsou překrásné zatáčky pro moto a tak mně bylo líto, že nejedu na ní. První meruňku jsem uviděl až v Pavlovicích. Měl jsem strach, že všechny v té oblasti pomrzly. Byly toho plné sdělovací prostředky. V obci, téměř rodné, měli zmíněné ovoce jen 2 objekty. Pan Křivka, který je vykupuje po pár kilech a o prodej nemá zájem a nejmenovaná a.s. Tam jsem je také nakoupil.

Měl jsem na ně 2 přepravky a netušil kolik se jich kam vejde. Nakonec jich šlo do velké 30 a malé 10kg... Babča původně mluvila něco o 10-15 kg. Ale i tak jsem byl pochválen :-)
Ještě jsem se stavil na hřbitově. Tam není co nového fotit (díky Bohu). Tak pouze krásný pomník obětí první i druhé světové války. Přes obec procházela fronta a padlo tam i mnoho cizinců...


   Pak ještě na oběd do restaurace "U Kaně" 


a domů, aby meruňky moc netrpěly. Cesta byla hrozná. D2 i D1 plné uzávěr a omezení rychlostí. Ucpané však nebyly nikde.... Na omezeních se prý měřilo.... Jestli ano, pak je to v řiti .... Byl jsem poměrně rychlý

Žádné komentáře: