sobota 6. září 2014

Tak už rostou i na jihu...

Po delší době, způsobené zdravotními problémy, jsem vyrazil. Podle zpráv z terénu se měly objevit houby ve větším množství. Bohužel počasí nebylo nic moc. Na "mou" cestu zařadili silničáři objížďku (15 km navíc) a tak jsem se dostal i na mou , dříve používanou,  silnici 105. Byl jsem tak houbově nadržen, že má cesta po ubytování vedla ihned do lesa. U hájovny nebylo ani kolo a tak se zdálo, že les bude bez hub. Opak byl pravdou. Lidé tam už jsou přehoubovaní. První jedlé byly 10 m od motorky (asi 10 pýchavek velikosti vlašského ořechu a asi 20 špiček). Hned za zahradou hájovny to začalo.... Dobrých tisíc babek. Ty mám rád sušené, protože jsou dost aromatické. Bylo po deštích a tak byly hodně nacucané, takže nebrat . Po pár krocích se začaly objevovat další hřibovité houby, ale i mlaďounké holubinky různých barev. Do směsi jsou super. Za hájovnou chodím po takovém okruhu, dlouhém cca 4 km. Tentokrát stačilo cca 200 m a kufr na motorce byl plný. Houby byly mokřejší a proto těžší. Vážily bez pár deka 15 kg. Loni jsem chodíval celý 4 km okruh na jeden zápřah. Tentokrát 200m tam a zpět spotřebovalo nejméně 10 odpočinků na pařezech. Co nadělám, příští rok to bude ještě horší, bude-li to vůbec :-)


Našel jsem zajímavou houbu, kterou jsem nedokázal určit na místě. Takže podle katalogu je to :Kotrč Němcův. Mockrát jsem ho v životě neviděl. Vzal jsem si malý vzorek pro určení. Houba je to dost vzácná, ale není chráněná, takže jsem neztropil žádný přestupek ani trestný čin...
Druhý den byla vycházka nad (bývalý)  kemp Židovka. Tam už se jednalo o hledání hub a ne pouhé trhání do tašky. Ale stejně byla nakonec taška plná....


Po cestě jsem narazil na tuto zajímavou květinu, kterou neznám


Sebral jsem i několik Šiškovců. Po rozkrojení odstrašují výrazně červenou barvou , která po chvíli zčerná



Fotka z jedné "sedánky" vynucené tělem... Neměl jsem bez oddychu ani sílu posbírat ty krásné Ryzce smrkové. Ještě nikdy jsem jich v této lokalitě nenašel tolik. Bylo jich přes 2 kg (už jsou v láku).
Tolik hub bylo na jihu naposledy r. 2002 po záplavách.
V minulých dnech nám přibyl do rodiny pořádný stroj. Fazer FZ6 ročník 2005. Mám před ním respekt. Pohání ho téměř 100 koníků. Papá o něco víc než XJ Yama, kterou jezdím doteď. Ta bude potřebovat větší opravu a asi zůstanou v domě obě...



 Čumák má jako vosa, úzká světla. Jsou k němu ještě 2 boční kufry GIVI, což obsáhne celkem dosti velký objem bagáže na dovolenou.
Na chatičku , když pojedu na více dní, budu jezdit Yamu (pokud ještě pojede) Je mně líto nechat toho krasavce v tom vlhku u vody.

4423 + 296 =  4719 km 

Žádné komentáře: