sobota 20. září 2014

Morava , krásná zem.... Tentokrát bez fotek

V úterý jsem trochu protáhl Fazera Fandu. Byla z toho vyjížďka na Moravu, tentokrát bez fotodokumentace. Ne že bych jí nechtěl udělat, ale obstarožní Sony Ericsson, kterým  fotky dělám, odmítl makat. Za trest jsem už objednal mobil nový a ten provinilec půjde do šrotu...
Byla to první cesta s "novou" motorkou. Vyrazil jsem po dálnici na Brno a Olomouc ráno v 1/2 7. I přes stav D1 se dalo vyzkoušet chování tohoto dravečka. Ročník 2005 má jiný motor než předchozí ročníky. Je cestovně-sportovněji laděný. Rozdíl skoro 50 koníků navíc proti XJ je znát. Je to ale vykoupeno vyšší spotřebou o cca 1,5 l na 100km. Při ostřejší jízdě i o 2 l. Takže jsem spálil tento týden na stejnou trasu o cca 16 litrů víc proti jarní cestě na XJ. Fazer krásně sedí v zatáčkách a tak mu vyšší spotřebu odpouštím, protože krásné svezení je v první řadě a teprve potom cena. Fazer Fanda začal signalizovat za Brnem nedostatek paliva. Chytré je, že začne ukazovat kolik už je na rezervu ujeto. Vím, že za Rohlenkou je delší úsek bez pumpy a tak jsem odbočil k ní. Na silnici nikde ani známky o problému s palivem na této pumpě. Nevím co se dělo, informace chyběly, ale neprodávalo se. Jel jsem tedy zpět na dálnici a pokračoval směrem na Olomouc. Do konce rezervy chyběly 2 km když se konečně objevila čerpací stanice. Už jsem byl opocený až dost. Mám sice asistenci na dovoz paliva, ale.....  Pak už to byla krása. Obchvat Olomouce , Valašské Meziříčí, Frenštát p.R., Ostravice, Bílá, Bečvy, milovanou spojkou přes Hutisko-Solanec do V. Karlovic. Dále přes městečka s krásnými jmény: Karolinka, Halenkov, Huslenky, Hovězí, na Valašské Klobouky,  Brumov- Bylnice, Uherský Brod, Uherské Hradiště , Kyjov a na hřbitov za předky v obci K u V. Pavlovic. Pana faráře jsem tentokrát nepotkal. Potom už klasická trasa do Nuzic : Mikulov, Znojmo, Dačice , Jindřichův Hradec, Bechyně a na chatičku. Úsek Jemnice - J.H. je krásně zatáčkovitý s možností vyřádit se. Ještě nikdy jsem tam nebyl obtěžován pomocníky a chrániči. Super výlet a 812 km. K tomu pár cest na houby, nákupy, k Temelínu a domů  = 996 km  Takže 1. tisícovka na Fazeru. Abych pravdu řekl, nepotřebuji v mém věku takové výkony a nechám udělat XJ. Fandu projedu jen na delší trasy a jen občas. Umožním také svezení mladým aby zbytečně Fanouš nestál v garáži....
 
5013+ 996 = 6009 km   

Žádné komentáře: