středa 16. května 2012

Počasí na prd

Minulý týden bylo z počátku slušně a tak byla cesta opět za rybami. O Velikonocích tam prý šly jak nenažrané. Jsou však období kdy to ani nebrnkne. Za 3 dny, kdy bylo hezky a seděl jsem u vody,  přišli 2 kapři (47 a 48 cm), 2 plotice a jeden okoun. Žádné velké kusy, ale alespoň jsem měl něco(vše šlo zpět do řeky). Zeťák nic, Kladeňák, který nachytal o Velikonocích 8 kaprů, chytil v těch dnech 1 kapra. Pak přišlo ochlazení a s rybami byl konec. Tak jsem se dal do čtení a přečetl 605 stránkového Švejka.Přes mizerné počasí jsem tam vydržel týden.
Když jsem byl na jihu posledně kvetly bohatě pampelišky. Teď po celé cestě řepka se svou typickou vůní - pachem (někdo jí nesnáší). Cesta tam i zpět byla pohodová, cesty suché a čisté.
Co že bylo tentokrát zajímavé? Ranní a večerní koncerty ptactva jsou úžasné. Hlavně drozdi jsou borci. Dokáží mnoho zpěvních variací a když si některý sedne někde poblíž je to krása. Také hojnost různého hmyzu. Těď je jeho čas a líhne se opravdu ve velikém množství. Krásní jsou střevlíci s jejich kovově lesklými kabátky, ale i jiní příslušníci broučí říše. Viděl jsem krásného tesaříka. V Natur Foto jsem zjistil, že to byl Tesařík fialový (Callidium violaceum). Také jsem viděl pár Kozlíčků, což jsou brouci patřící dle stejného zdroje do tesaříkovitých. Z vodního hmyzu to byly vážky a šídla, líhnoucí se chrostíci i pár krásmých jepic, které se ještě nelíhnou v obvyklém množství. Bylo těsně po úplňku a tak noční obloha nebyla tak krásná jako třeba při novu, ale stejně je to zážitek dívat se do hlubokého vesmíru a třeba si snít....
Měl jsem sebou foťák i telefon s ním, ale neudělal jsem ani fotku....
Najel jsem i s nákupy  265 km. Když k tomu přidám ty předchozí, mám konečně 1. letošní tisícovku. 
933 + 265 =    1198 km.

Žádné komentáře: