úterý 3. května 2011

Konečně dle mého gusta aneb Šumava a okolí 2011

Tak se mně včera povedlo to po čem jsem toužil a loni kvůli počasí nestihl. Tuto mou trasu je možné jezdit jen na jaře nebo na podzim, kdy není turistická sezona. V sezoně by to nebylo nic pro mě. Také počasí je tam potřeba vlídné. Šumava dokáže být hodně k motorkáři protivná.

Ráno jsem vstal o 5. , hodil do sebe nějakou menší snídani a už hurá k YAMĚ. Na bordel v garáži nekoukejte.

Asi v půl šesté vyrážím směr Zbraslav a Lahovice na nájezd Pražského okruhu. Ten sice vede, i s nájezdem opatřeným závorou,  2 km od mého bydliště, ale díky blbým spoluobčanům je uzavřen a musí se skoro 10 km zajíždět. Po novém okruhu jsem jel poprvé a byl jsem trochu zklamán. Vozovka se už místy opravuje, spoje drncají, beton v tunelu musí při namočení klouzat.... Jinak cesta na Plzeň je od nás o hodně kratší a příjemnější. Po dálnici , kde se teplota pohybovala od 2 do 6 stupňů, to šlo celkem dobře až na to, že jsem neměl natankováno a tak jsem byl jako chopperák a tankoval hned po cca 150 km. Myslel jsem , že vydržím alespoň ještě 50, mimo drahou dálnici, ale jízda ve vyšších rychlostech má velkou žízeň. Tak 7 l / 100  a možná trochu přes


Zatím nejdražší  benzin v mém životě: 38,60 /l.  V době kdy jsem po cca 15 km sjel s dálnice se udála na obchvatu Plzně ta velká havárka kamionu s tlakovými láhvemi, po které byl provoz na D5 uzavřen až do nočních hodin. Musela to být hrůza...
Převzato z Novinky.cz

Musela to být hrůza...


Já v té době odbočoval na tu mou zamilovanou trasu, plnou zatáček, kopců a zážitků. Prvně jsem jel s navigací přístrojem a ne mapou. Můj Garmin není nejchytřejší a tak si vezme jen cíl a 5 průjezdních bodů. Takže na podrobné programování není uzpůsoben. Jelikož z Prahy na  sjezd  - Exit 137 trefím , vyšla 1 trasa až do Železné Rudy. Tam jsem musel nastavovat znova. Hned po sjetí s dálnice mne navedla do Přimdy. Tam byl benzin za 32,80. Proč já vůl bral plnou? Dále to bylo Třemešné, kam jsem neměl v úmyslu jet 



Kam teď? Chci do Bělé nad Radbuzou. Navigace velí vpravo. Do Bělé skutečně dorážím. Dále následuje od Jiráska a Baara známé Chodsko. Poběžovice, Vlkanov, Postřekov. Klenčí , Výhledy, Trhanov. Fotky z tohoto úseku už jsou z předchozích cest , tak alespoň jednu z tohoto kraje



Dále jezdím přes Babylon do České Kubice. Tam jsem, jak jsem psal už dříve, byl poprvé zatčen VB pro pokus o přechod do ciziny. Bylo mně cca10 let a jeli jsme s otcem, nic netušíce, do České Kubice vlakem. Lístky nám prodali v Domažlicích , kde jsme byli na dovolené, bez problémů, průvodčí také  neřekl, že Kubice je v hraničním pásmu a tedy bez propustky nedosažitelná, ale jen pak bylo vidět jak v Kubici hned utíká do kanceláře a ukazuje na nás...


Za Nýrskem se už ukazují kopečky. Vede k nim hezká zvlněná krajina






Cesta Nýrsko - Železná Ruda je moc příjemná . Vpravo, vlevo, nahoru, dolů... V Rudě jsem neodolal a zajel do kapitalistické ciziny, tedy cca 5m od hranice. Chtěl jsem ochutnat ty vyhlášené krásné silnice, ale budou asi dál ve vnitrozemí. Ty u hranic jsou stejné jako u nás. Takže jeden pohled od Bundes k nám  


Až na našem uzemí jsem přeprogramoval navigaci na další úsek cesty. Cestou na Prášily jezdím vždy, ale dále mě má rádkyně vedla jinudy. Krásná asfaltka od Rudy vede na Klatovy a svezu se po ní jen pár kilometrů.


Pohled zpět k ŽR




Po cca 5 km je odbočka


Tam už tak hezká silnice není. Je tam ale ta pravá příroda





V této časné době už kvetou různé, mně neznámé květiny. Kolem vody ty žluté, asi blatouchy. O názvu těch druhých nemám potuchy 
   První zastávka v tomto úseku bývá u Křemelné, v 1. ochranném pásmu, na soutoku Křemelné a Prášilského potoka

Kam vede prastará "kostkovka"


Třeba je to ta co se v ní zpívá v počeštěné verzi Cestáře
(U silnice do Prášil, jeden mladý cestář žil )



K Prášilům nás dovede


Nechápu omezení parkování v této době. Kde mají takové zóny, tam nestavím.  
 A tak dále do zatáček a spádů. Normálně odtud jezdím trasou Srní - Modrava, hezky podle Vydry 





 a dále Kvilda , ale navigace se s touto trasou asi nekamarádí a tak mě vedla na sever až k silnici 169 a odbočkou na Horskou Kvildu zase na jih ,  ale i Vydry jsem si užil
Dokonce tam v dálce kdosi mrskal pstruhy



Opět Vydra



Atrakce Horské Kvildy


Tady u lesa jsem si vzpomněl na naše dámy, jak to mají složité. Já než se vybabral z motogatí a moiry pod nimi to málem nestihl....



A odtud už po "své" trase k Lipenské přehradě. Napřed kolem Teplé Vltavy směr Borová Lada a dále k Horní Vltavici , Lenoře,



 Horní Plané, Frymburku , do Lipna nad Vltavou. Tam bývá protažení tak půl hoďky na parkovišti za přehradou. Ruce Šumavou dost trpí a mně, nezvyklému či spíše odvyklému a s těmi novými péry ve spojce, dosti "táhnou" šlachy na levačce.


Od parkoviště je hezký výhled


Tak kudy jsem to dneska jel?


Parkoviště prázdné, tak se nám to líbí. Posledně jsem tam potkal kolegy z bývalé práce se zájezdem do elektrárny

Po SMS, že jsem Šumavu projel a přežil, pokračuji na Vyšší Brod. Tam za městem začínají cedule, že silnice směr Český Krumlov je uzavřena, na další tabuli je uzávěra omezena nad 7t. Dále čtu že se jedná o silnici ve Větřní, uzavřenou pouze 1 km. Ale i uzavřený úsek 1 km by znemožnil průjezd. Cedule směr Český Krumlov nejsou přeškrtnuty ani jinak označeny. No nic, jedu tam. Průjezd Rožmberkem nad Vltavou je OK.



Kdyby se cesta kolem Vltavy do Krumlova nedala projet, bylo by po kouzle skoro celé cesty. Ta kroucenina silnice, vedoucí krásným údolím s výhledem na řeku, by mně chyběla velice 


Ale, jak je vidět, jsem za Rožmberkem a krásný úsek cesty pokračuje.


Cesta k vodě

Původní záměr byl jet na chatičku a pobýt tam nějaký den. Přijíždím tedy do Větřní, které bývalo známé špinavou pěnou, vznikající při zpracování dřevní hmoty, ve Vltavě. Dnes je však řeka i pod Větřním relativně čistá a vrací se ní původní osazenstvo. Ve městě jsou veliké vyfrézované díry ve vozovce, ale jezdí se po nich.  Uzavřena je jen boční ulice směrem na Frymburk. Objížďka vyznačena hned vedlejší ulicí. Proč tedy varování už od Vyššího Brodu - nechápu.  Tak tedy Český Krumlov, České Budějovice, Týn nad Vltavou a jelikož jsem celý den nejedl, zastávka u Číňana u horní pumpy na křupavé a voňavé kuřátko - mou lásku.  Po jídle zjišťuji, že  obloha je od severu a západu černá. Mám za sebou 532 km , ale domů to zvládnu bez problémů. Takže žádná chata, ale postel doma. Beru to osvědčenou cestou přes Solenice a u Dobříše na dálnici.


Před Višňovou poslední zastávka u lesa. Ještě že nemám problémy s častým chozením. Ty kalhoty by mě zahubily... 
 
Doma jsem v půl šesté , tedy po 12 hodinách báječné zábavy a 652 km. To je průměrná rychlost 54,3 km/hod i při těch 2 delších zastávkách a těch minizastávkách pro focení a že těch fotek je celkem 94.
Postřehy:
Dojem z cesty je výborný. Cesty se trochu , proti předchozím létům, zhoršily. Provoz v rekreačních oblastech nulový. Sehnat na kopcích benzin je nemožné (ale nepotřeboval jsem to). Všechny otevřené hospody a hotely , a že jich moc v pondělí a mimo sezonu nebylo, nabízely dršťkovku na tabulích před vchodem. Za celou cestu jsem neviděl jediný ťukanec, natož nehodu. Byla popřena teorie o chytré kmotře lišce, protože jsem jich viděl přejetých nejvíc (2). Dále 1 zajíc , 1 ježek, 1 kuna, 1 křeček. Ostatní zvířátka přecházela spořádaně a s rozmyslem. Moc motorkářů jsem nepotkal. Asi na ně byla zima. Veliká spokojenost, ale příště vynechám asi tu dálnici, tam je nuda a ojíždí se guma do roviny.... 

Najeto 1063 + 652 = 1715 km letos




















Žádné komentáře: