úterý 13. dubna 2010

Poprvé letos na ryby

Úplně jsem zapomněl napsat o 1. letošní cestě za rybami. Tak jako každý rok jsme měli sraz s klukama , hasičema v.v. z Jablonce , za účelem zahájení rybí sezony. Sraz byl ve středu a sešli jsme se 3. Jarda , Míra a já.



Kluci mají chatičku naproti . Letos nepřijeli Mírovým Opelem, který se stářím moc neliší od mého Žigula ( asi o 10 let), ale Jardovým výrobním prostředkem.



Po přivítání jsme vyrazili obhlédnout vodu. Porost kolem vody ještě tvrdě spí a ne jako tady, kde už jsou pupeny nalité k prasknutí, ba i některé prasklé... Voda mírně nad normálem, ale silný proud. Tak jsme každý vyhledali nějakou tu tišinku pro příští den.



Večer byl nádherný, jen ihned po západu slunce hrozná kosa. A tak jsme zalezli do svých chatiček a věnovali se každý svému programu. Ani žádný alkohol nebyl ( až na pár pivek k večeři). Před uložením jsme se dohodli, že jsme otužilci a že netopíme. Celkem to šlo, jen k ránu mně začala zábst pleš. Tak jsem si vzal na hlavu čepici. V tom kluci mají výhodu. Mají vlasů dost.



Ráno v 9 , kdy jsme vstávali, byl ještě slušný šedivák



Chudinka YAMA omrzlá



ale kosáci už sbírali žížaly. Najdou je vždycky. Kdyby se tak dali ochočit a hledali pro nás. Jednu nám počítá paní v Týně 5 Kč a tak by se ušetřilo. Budu o tom přemýšlet....



Za chatičkami, tam kde jsem loni fotil srnce, byl šedivák jak hrom.

Když kluci vylezli, dozvěděl jsem se, že ráno byly -4 stupně a v chatičce měli přesně nulu. A to ji zadýchávali 2. Já teploměr nemám a spal jsem tam sám. Takže :kdo ví, ale je fakt, že jsem měl piva schovaná v lednici, aby nebyla přechlazená...



Dopoledne jsme se vyhřívali na sluníčku a po obědě vyrazili na ryby. První v sezoně pouštíme všichni. Ať je to co je to. Já pak pouštím téměř vše. Jen když nějaký soused dostane chuť na rybu, má ryba smůlu. Blbé je když člověku přijde ta 1. ryba v roce velice slušná. Pouštěl jsem takto , když jsem ještě ryby bral, i kousky pře 5 kg. Letos to šlo jak má.



Napřed tlouštíček jako dlaň



Pak 32 cm



A nakonec mírovej kapřík. Všichni měli štěstí, že se chytili u mě. Šli totiž všichni zpět. Nedokážu pochopit lidi, kteří berou tak malé ryby, zvláště ty kapříky okolo 35 cm. Je to samá kost, maso žádné, vnitřnosti na polívku také ne. Tak co s tím. Jsou to na podzim vysazení kapři. Místní lidé jich prý brali na podzim i 30 za den. Pak má v řece něco být....

Míra chytil 2 slušné cejny a Jarda do mého odjezdu nic. On na ryby nemá moc čas, protože se Mírovi stará o kuchyň. Druhý den už bylo v noci tepleji. Museli jsme se ale smát. Na tu noc přijeli další sousedi a ráno nadávali jaká byla v noci zima. A to bylo o 5 stupňů více než noc před tím. Musím podotknout, že v noci topili.....

Cestu na motorce na chatičku a zpět jsem popisoval několikrát a tak se toho vyvaruji. Jen si zapíši, že mám letos už najeto 1340 km....

Žádné komentáře: