pátek 30. dubna 2010

Krásný skorotýden u vody

Tento týden byl už docela teplý. Proto jsem se vydal k Lužnici za rybami. Pojali jsme cestu tam se zeťákem Zdendou jako vyjížďku a protože jsme vyrazili v pondělí, nikde cestou žádný problém. Prázdné silnice. U vody byl pouze Ota a tak jsme , protože jsme se neviděli dlouho, spíše kecali než chytali. Tak se stalo, že jediný Zdenda chytil rybu, perlínka asi 15 cm. Původně chtěl být u vody do úterý, on musí ještě do práce, ale navečer dostal zprávu o údajně kazícím se počasí na druhý den a tak odjel ještě večer. V úterý ráno odjel i Ota a zůstal jsem v celém širém povodí sám. Tuto dobu miluji. Božský klid u vody, nahaté opalování.... Loni mě při něm přistihla zdravotní škola při cestě kolem řeky z Bechyně do Koloděj. Usnul jsem na sluníčku a vzbudilo mě až tiché chichotání.... Letos už jsem byl opatrnější a překvapit mě mohli jen kačeři na cestách.




Ráno ryby v kempu nešly a tak jsem se vydal na větší hloubku kus po vodě. Děda seděl na protějším břehu jako obvykle. Také jemu nebraly... Za celé dopoledne jsem neviděl záběr.



Děda seděl celou tu dobu ve svých vaťákách i když se teplota k poledni vyšplhala k dvacítce a já se roztékal v tričku s krátkým rukávem. To "děda" je velice relativní. Jak jsem se později dozvěděl, je o 2 roky mladší než já . Sám na sobě to stárnutí nějak nevnímám...V poledne jsem to vzdal a šel dělat oběd. Po obídku malá chrupka a hurá k vodě pod chaty. Tam už čekali místní hladovci na poplatek za zábor břehu.



Ještě že nechtějí poplatek i tito obyvatelé, právě probuzení. Červi jsou dost drazí.



Odpoledne jsem chytil kapra a 2 tlouště. Vše šlo samozřejmě zpět do vody.





Chtěl jsem zachytit tu krásnou atmosféru u vody s ptačím zpěvem, ale pouze pomocí telefonu se to moc nedaří. Zkrátka , sluníčko svítilo, tráva se zelenala, kačeři loudili o jídlo, mufloni v oboře naproti bečeli, ptáčci zpívali o sto šest....





vidět z nich moc není, jsou to ty hnědé fleky mezi stromy.... Foťák je foťák...

Ráno jsem si přispal a výběrčí daní nedostali své. Tak mi alespoň pokadili zápraží....
Odpoledne už jsem se polepšil a ušel tak trestu



Ve středu byl úspěch v rybách ještě lepší. 5 mírovejch kapříků , jeden přes míru a jeden bolen. Vše opět zpátky do řeky. Čtvrtek už na mne bylo dost horko a schovával jsem se spíše ve stínu.



U prutu hned začal úřadovat kos, který už má na vrbě mladé. Sesbírával všechen utroušený šrot s lákadlem na ryby po břehu. A já vždy myslel, že je jen na žížaly... Přepočteme-li jeho žížalí spotřebu na cenu v obchodě (5,- Kč/kus) , pak prožere tak 100 Kč denně.

Ryby měly jít až ve 4 odpoledne a tak jsem měl dost času. K večeru jsem musel domů, protože jsme měli návštěvu . Tak honem ještě načerpat tu pohodu, počkat do 4 jestli něco přijde a balit. Přišel hezký bolen, kapr 42 cm a letos první amur, 62 cm. Vše opět zůstalo v řece. Proč že tedy chytám ryby, když vše zůstává v řece? No přece pro ten požitek z lovu.
Cesta domů byla krásná. K večeru už po mé okreskové trase ( Týn, Bernartice, Milevsko, Přehrada Orlík, Solenice, Višňová, Dobříš a po Strakonické domů) nic nejezdilo a tak to šlo dost ostře.
Letos najeto: 1590 km

Žádné komentáře: