pátek 19. března 2010

Včera bylo krásně...

Tak jsem letos po druhé vyjel a zase na jih. Je to můj oblíbený kraj. Abych nejezdil jen bez cíle, rozhodl jsem se prozkoumat jeden inzerát pro rybáře a zastavit se zkontrolovat chatu po zimě. Tam jsem se posledně pro ležící sníh nedostal. V Praze už je jaro, ale na "Sibiři" je ještě sněhu dost. Pole nad chatou jsou holá, ale dolů teče ještě po cestě docela slušný potok. Naštěstí v zatáčce zamíří k řece.




Na cestě u chatiček už moc vody není





Yamu jsem před cestou nablýskal. Zbytečně, na jihu bylo více bláta a vody



Kam nemůže slunce .....



Okolo chat byly sice jakési stopy, ale chaty nevypáčené...

Hlavním cílem cesty bylo Jivno , vzdálené asi 10 km od Č.Budějovic. Tam sídlí velkovýroba všeho živého co se dává na rybářský háček. Tedy žížal, rousnic, bílých i barevných červů. Podle stránek je možné výše jmenované zakoupit celý den. Tak proč neudělat průzkum? Navigace mne zavedla na skládku odpadu. Ano, ta cesta původně do Jivna vedla, ale teď jsou na ní z obou stran vrata. Tedy zpět na Budějice a hledat odbočku. Nikde žádný ukazatel ani náznak, že uvedená ves existuje. Jen za skládkou pár novostaveb. Odbočuji na úzkou cestu, ve které jsou ve sněhu vyjeté dvě koleje. Po asi 150 metrech už začínají být i ty koleje neznatelné. Oknem mě sleduje nějaká paní z novostavby a když vidí mou nerozhodnost, vyjde mi poradit. O žádné takové firmě ale neví. Projedu tedy sněhem a dostávám se na polní cestu. Ta mě asi po kilometru dovede do vsi. Vidím jak jsem byl bláhový, když jsem si myslel, že se zeptám prvního vesničana a budu vědět vše. Nikde nikdo. Místní úřad zamčený, totéž hospody. První mi zastaví starší manželé, ale ti nevědí nic. Dokonce tvrdí, že tak vysoké číslo v této vsi neexistuje... Pak se objevuje spása. Taková mladší žena. Také nikdy o ničem jako je prodej žížal neslyšela, ale volá svému příteli. Ten také ne, ale po chvíli doráží a radí se zeptat starousedlíka. Na toho také hned zvoní a on už naštěstí ví kde pan podnikatel bydlí. Je to v chatách , asi 1 km po ještě horší nezpevněné cestě. Hledám tento objekt



který je označen jako centrála firmy. Okolo nějakého takového objektu projíždím. Mají tam v ohradě různé zvířectvo, ale nikde nikdo. Jedu tedy dál ještě tak 300 metrů rozbředlou cestou do které se pneumatiky bohatě schovají. Chudák Yama. Dojíždím do chat a zastavuji před 1. Postavit motku na policajta je o hubu, protože se boří hluboko do země. Na hlavní stojan ji na tomto kluzišti nedostanu. Riskuji policajta a vydávám se k první chatě. Má otevřená vrátka , ale na klepání nikdo nereaguje. Koukám a ono číslo 210, které hledám. Volný přístup na zahradu, sousedi v dáli na zahradě, nikoho nezajímám. Čekám asi půl hoďky, nikdo se neobjevuje. Jít tím bahnem těch 200 metrů za sousedy zavrhuji. Budou skoro 4 hodiny a do Prahy je cesta dlouhá.... Vracím se tedy bahnem, hodným endura, až na hlavní cestu. Tady nastavuji navigaci na cestu do Bechyně , ale přes Soběslav, abych se trochu víc projel. Sem jsem přijel přes Týn nad Vltavou a Temelín. Křižovatka před Soběslaví je velice nebezpečná. Vím to z mých cest, když jí přejíždím při cestě na Moravu několikrát za rok. Někdy tam stojím i 5 minut, než se oba směry uvolní. Od Budějovic je však krásný odbočovací pruh a tak je vše v pořádku. Do Bechyně musím, protože se tam chci za prvé kouknout, za druhé je tam akce Kachny v Tescu. Za obvyklou cenu jedné mám tedy dvě. V Praze byly vyprodány za pár hodin, ale tady jich mají, že nevědí co s nimi. Ještě si kupuji 3 pstroužky (malé, jsou 3 do půl kila), tankuji benzin (cena obvyklá 31.70 Kč, zde 30,50 Kč). Ne, že by mne zabil rozdíl při velikosti mé nádrže, ale nebudu podporovat zloděje. V Davli je ještě slunce vysoko a domu se nechce. Tak to beru přes most na Jílové a oklikou domů. Celkem jsem včera ujel 361 km. Bylo to super. Yama však potřebuje opět generální očistu. Po svléknutí kalhot zjišťuji, že mám hezky orvaný bérec. Nic mne nebolelo, ale uvědomuji si, jak mi ujela noha při otáčení v tom hrozném bahně. Vzal jsem se o stupačku, ale nic moc to nebolelo. Snad se to brzo zacelí....

Žádné komentáře: