pátek 21. prosince 2007

GS 500 - Blanensko

Jelikož moc neznám Blanensko , tak jsem se tam vyrazil podívat. Trasu do Brna jsem zvolil po staré Brněnské: Praha,Český Brod,Kolín,Čáslav,Jihlava,Velké Meziříčí,Velká Bíteš,Brno.
Touto trasou mě vozil táta již po válce, když jsme jezdívali s DKW 700 k tetičce na Moravu. Byla to tedy spíš taková vyjížďka do mládí.
Vyrazil jsem v 5 ráno, abych se vyhnul silnému provozu ve městě. Ihned za Prahou už byla kolona kamionů a než jsem se před ní dostal, byl pomalu na obzoru Český Brod. V tom vichru a vyjetých kolejích na silnici to byl pro starého dědka docela záhul. Na rovině před Kolínem jsem zažil něco nového. Předjížděly se 2 baworáky , odhadem tak okolo 140km/hod. Ten předjíždějící by polovinou vozu na mé straně. To by nebylo nic moc, jenomže mezi nás se ještě "vsunul" borec na motce odhadem přes 200km/hod., jedoucí jejich směrem. Jeli 3 vedle sebe proti mě. V tom větru jsem se fakt bál (ale neubral). Člověk by nevěřil, že je možné se setkat v takové rychlosti (já asi 120 proti těm třem ) v jedné lajně…. Tak otřesnou silnici, jako je stará Brněnská mezi Prahou a Jihlavou, jsem už dlouho neviděl. Od Jihlavy to ale bylo už nádherné.Lepší cesta, lepší krajina, téměř žádné kamiony. V Ostrovačicích jsem, po zajížďce do Brna, odbočil na Veverská Bitýška ,Chudičce,Mor.Knínice,Kuřim,Černá Hora,Rájec Jestřebí,Doubravice n/Svitavou, tam jsem dal sváču u lesa a sledoval motorkářký ruch (nikde nic). To, že Zawist nyní nejezdí jsem se dočetl teprve 2 dny před tím. Při zastávce mně nikdo nevěnoval pozornost, jen jedna mladice v jakési minidodávečce tmavočervené (??) až fialové barvy, koukala po motorce. S žádnou závistí ani nenávistí místních obyvatel jsem se v tomto kraji nesetkal. Dále:Boskovice,Ludíkov ,Němčice,Sloup,Ostrov u Macochy,Jedovnice. Tam jsem se byl podívat na místo konání Vílího srazu. Krajina je to krásná, sraz bude určitě prima. Jestli bude volno a počasí (přece už jsem dědek) , určitě zajedu. V tomto kraji jsem, ale žádnou vílu nepotkal. Pokračování na Kotvrdovice, Senetrářov, Ruprechtov, Vyškov, Bučovice, Ždánice, Kyjov, Svatobořice,Šardice,Hovorany,Čejč,Terezín,Brumovice,Kobylí. Odtamtud pochází náš rod.Vždy když jedu tím směrem, stavím se na hřbitově. Kobylí je známé motosrazy na koupáku. Pár motorkářů sedělo před horní hospodou. Já zajel ale ke Kaňovi do dolní a dal si oběd. Tam žádní ale nebyli. V celé vsi jsem viděl jednoho Simsona a jednu Babetu.
Zpátky jsem jel svou oblíbenou trasou kolem jižních hranic. Je tam velký klid, minimum kamionů a místy i dobré silnice:V.Pavlovice,Zaječí,Mikulov,Novosedly,Hrušovany n/J, Hevlín,Dyjákovice,Hodonice, Lesná,Štítary,Jemnice,Dačice,Kunžak,(v úseku Jemnice - Kunžak jsem se vyřádil,krásné zatáčky i silnice ),Jindřichův Hradec,Kardašova Řečice, Dráchov,Bechyně,Milevsko, Sedlčany,Neveklov,Slapy, Praha. Dalo to i s zajížďkami po krásách vlasti (cesta přes Prahu, po Moravském krasu, Mušov a okolí…) 762 km za 14,5 hodiny a vzalo to 34 litrů, takže 4,46/ 100km, jízdní náklady 50Kč nad tisícovku.
Prožral jsem a propil v Kobylí "u Kaně" 65 Kč za menu a pití, 48 Kč mi dalo křídla v Dačicích (RedBul). Tedy 1050+65+48 =1163 Kč.To vydrží 1x měsíčně i penzista (rentiér). Teplo bylo akorát, jen ten vichr kazil zážitky. Bezva vyjížďka

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahojík, teda koukám, že tu zmiňuješ mé "jméno" :D V Doubravici sváča u lesa? A u kterého? :-P ZAWIST

pevasa - alias Stařec Petr řekl(a)...

Jel jsem po 374 od Rájce na Boskovice.Přišla na mě moč asi kilák za městem. Už je to rok a podrobnosti si moc nepamatuju. Bylo to v době kdy na fóru někdo založil také tu "Nenáwist".Jinak hezký kraj a hezká vyjížďka. Od vás jsem to vzal přes "Dobrovílov" (od Dobré Víly).