sobota 22. března 2014

Ostuda na rybách

Jako správný rybář pouštím 1. rybu chycenou v novém roce. Tu jsem si dal za cíl ulovit. Cíle si může člověk dávat, ale .... Tu 1. rybu mám nejraději nějakou maličkou, protože povinně pouštět 3 a více kg kapra je podivné (5 let je to ale normální protože pouštím vše). Ale zvyk je zvyk. Koupil jsem bílé červy a vytáhl feeder. Tímto způsobem se vždy bavím velice dobře. Ve čtvrtek odpoledne ani ťuk. v pátek ani ťuk. To už jsem přibral i prut na položenou a střídal na něm žížaly s pařenou houskou.


 Asi v půl páté přijel soused Jirka a provedli jsme obvyklý rituál ( no jo, Pražák tu zase zaclání, do pytle, už jsou tu zase Budějičáci) Pak dotazy typu "co to dělá". Přiznávám , že ani ťuk. Odpovědí je , že nemůžu vědět že mně bere když nekoukám na pruty. Otočím se a policajt skáče jak šílenej. Počkám na napnutí vlasce a sekám. Na háčku je netknutá žížala a ryba nikde. Jirka je známá vydra a tak ho asi nějaká ryba zdravila mým policajtem. Když jsem mu netknutou nástrahu ukázal , hrozně se smál. Zašel si dát kafe a připravit se na ryby a od té doby zase ani ťuk. Tak jsem to zabalil. Ráno na můj dotaz cože chytil mně sdělil, že to co já.... Prostě nešly.

už vyráží travička

Vzpomněl jsem si na zážitek s rybí vrtošivostí když byl náš Honza asi desetiletý. Byli jsme na Orlické přehradě v kempu Popelíky. On tam kamarádil se stejně starým chlapcem. Přišli za mnou na ryby a že si dají závody. Každý si sedl k jednomu prutu, tak jak byly nahozeny. Do 5 minut vytáhl Honza 1. cejna a kamarád nic.  Stručně, když měl Honza 10 cejnů, začal kamarád protestovat, že má lepší prut. Bez řečí si místa vyměnili. Kamarád měl tedy čerstvě nahozeno na tom úspěšném prutu a Honza si sedl k tomu, který se hroznou dobu ani nehnul. Opět do 5 minut tento prut ožil a ten původně úspěšný ani ťuk. Bylo to v době kdy bylo ještě cejnů v Orlíku hrozně moc. Honza chytil dalších 5 cejnů a kluky to přestalo bavit. Příští rok si udělali papíry a bylo po úspěších. "Pytlákům" berou víc. Kdo má na povolenku , může si ryby koupit :-)   
Kdysi jsem četl podobný příběh od velkého rybáře, pana Šimka, a myslel, že jde o rybářskou latinu. Tam si měnili čeřeny( bylo to z dob kdy se do nich chytalo profesionálně) a jednomu rybáři přicházely úlovky ať stál u toho či onoho. Ryby přelstili až fintou když řekli, že si čeřeny opět vymění a nevyměnili. Od té chvíle chytal pouze ten druhý.... 


518+261=779 km letos

Žádné komentáře: