sobota 24. listopadu 2012

Ještě to vyšlo...

Absťák už byl veliký a tak, když se v pátek před polednem ukázalo sluníčko, nic mě doma neudrželo. Táhlo mě to na jih a do lesů. U Dobříše už bylo zataženo, u Milevska mlhavo s mrholením a ani náhodou suchá silnice jako u nás doma. Jediná krize byla na sjezdu od Strakonické k Solenicím. Tam stál přes silnici traktor, který  vyvážel z lesa dříví a rovnal je na hromadu. . Problém byl nejen v pozici traktoru a vlhkých kostkách, ale i nečekaně vytahaném bahně na silnici. Naštěstí se mě všiml a trochu silnice mně uvolnil. Mám rád tyto podzimní dny na okreskách. Nikde žádný provoz a člověk se může hezky svézt. Čas na chatičku byl pod 1 hod 30 min , což na 127 km  a pátek jde.     


V kempu byl Karel, což je rybář jak hrom. Hned se chlubil , že za minulý týdem chytil 10 kaprů a tento jen 6 v rozpětí od 42 do 62 cm. Nedovedu si představit co by naše rodina, i když je dost rozvětvená, dělala se 16 kapry.  Po pokecu na chlapská témata jsem vyrazil do lesa za hájovnu. Hub jako máku, ale těch  které jsem chtěl nic moc. Ještě je dost lakovek a tak jsem nějaké vzal do polévky. Bylo i několik suchohříbků (6), malý trs hlívy ústřičné, trochu větší opožděné hlívy plicní. Krásná procházka cca 4 km po mém delším okruhu, jen jsem jel tu cestu k lesu na motce, takže o něco kratším. V půl 4. už nebylo v lese vidět a tak jsem to zabalil. Z milovaných Václavek zbyly na pařezech jen hromádky černé matlavé hmoty.  Večer jsem vyrazil do Týna k Číňanovi na večeři. Seděl jsem tam sám a je to takové smutné. Škoda , že nemá restauraci někde blíže centra, to by tam určitě sedělo více lidí. Obchod se mu ale točí. Za dobu než jsem snědl své milované Křehké a voňavé kuřátko, přijelo si více jak 10 lidí pro jídlo přes ulici. Je možnost si jídlo objednat na určitou hodinu telefonem a pak si pro něj dojet. Jídla jsou vždy připravena včas v termoobalech za 4 Kč navíc. Po 6. hodině jsem zalezl do chatičky, uvařil si čaj, doplnil ho rumem 


a zapnul topení, které mně Babča sebou vnutila. Já ho jinak nepoužívám, ale zkusil jsem ho. Do 11 čtu a pak jsem usnul. Topení mě ve 3 vzbudilo svým ventilátorem a nechtělo mě nechat spát. Tak jsem ho vypnul a spal jako jindy bez něj. Chatička je to letní a neizolovaná, z venku prkna, uvnitř sololit a mezi tím nic, což je příčnou rychlého poklesu teploty. Chce to vzít si na hlavu kuklu do helmy jelikož mám holou hlavu , dlouhé kalhoty od pyžama a nahoru zimní spací bundu. To proto, že když člověku vyleze rameno ze spacáku tak bez ní zebe. V pohodě se spalo do 8 hodin. 

Karel už zase chytal, dnes bez úspěchu.

 Yama si lebedila pod pláštěnkami, šedivák byl slabší

Chtěl jsem jít ještě do lesa nad Židovku, ale jézédáci vyváželi na louku nějaké smradlavé kaly a nerespektovali cestu přes louku směrem k lesu. Obcházet bahnem kolem vody se mně nechtělo a tak jsem před 10. vyrazil k domovu abych stihl oběd. Proč zrovna okolo  10.? Teplota dosáhla +3 stupňů a od těch jezdím. V Nuzicích svítilo krásně sluníčko a tak jsem vyrazil objížďkou přes Týn, abych se lépe projel.Je to sice jen asi o 12 km dál, ale ty krásné zatáčky... Mezi Týnem a Bernarticemi byla mlha a mokrá silnice, ale neklouzalo to. Od Milevska zase sluníčko. Jelikož to byla asi letošní poslední cesta, jel jsem dost z ostra. Doma jsem byl za 1 hodinu 22 minut i s tankováním na Jílovišti do plné nádrže na přezimování. Asi to byla má nejrychlejší letošní cesta domů . Tomu odpovídala i spotřeba cca 6,2 litru proti normálu 4,5 l.  
Doma přivítání grilovaným kuřátkem k obědu. Tak asi skončila letošní sezona
  
5915 + 271km=  6186 km
Ještě bych měl vyjet. Letos mám nějak málo najeto :-) Snad si to příští rok k 70 vynahradím. Plány jsou veliké, ale uvidíme...

Žádné komentáře: