pátek 16. července 2010

Když se vše se**

Za tu dobu od posledního zápisu jsem si užil milých vnuček u vody, hodné Babči, která nám vařila, ale i absťák od motorky, housera, zánět v očích, hezké projetí žigulem, nějaké to pivko (asi 3), nákup či vlastně shánění motobot, nefunkční jednu stranu přední brzdy, znovu housera, ale tentokrát i s pro boreliozu typickými křečemi ve stehnech, nákup nové přilby a ještě mnoho dalších zážitků, jež mi skleroza nezachovala....Vše sice nebylo v tomto pořadí, ale paměť chce své.... Ale přece jsem vyjel.
První týden prázdnin na chatičce s Babčou a vnučkami byl super. Letos byla s námi kuchařka a tak jsem alespoň nevařil. Ona si chudák vůbec neodpočinula, což měla v úmyslu, ale ona musí stále něco dělat. Pouze 2x jsme byli na jídle v Týně u oblíbeného Číňana. V Týně jsem také narazil na vyklápěčku mé velikosti. Vím, že to není za cenu 1500,- i s náhradním plexi žádný zázrak, ale už se objevily stejné za cenu téměř dvojnásobnou. Obchodník levně nakoupí a draho prodá...
Vše bylo u vody nádherné, jen ryby jsem zanedbával. Tento týden jsou vnučky u "druhé" babičky a tak byla snaha Yamu trochu prohnat.Když pominu prvního "housera"a po několika dnech nějaký zánět v očích, který jsem vyléčil doma dělanou tinkturou, když profi přípravky selhávaly, byla doba na vyjížďku ideální. Až do doby, kdy jsem chtěl natáhnout boty. Jsou jim 3 roky, něco mají za sebou (i Honzovo letecké vystoupení) , ale že by jim praskl šev na zadním dílu pro úplně shnilou nit, to jsem nečekal. Jelikož se chystám na Velehrad na sraz a těch problémů už bylo moc, nechal jsem Yamu Yamou a šel na net hledat motoboty pro důchodce (kvalita za rozumnou cenu :-)). Poslal jsem mail s dotazem na velikosti v kamenném obchodě fy Geneze, která se nachází asi 5 km od nás. Jsou tak zákazníkochtiví, že jsem se odpovědi nedočkal. Tak jsem tam vyrazil. Paní byla velice vytížena. V krámě ani noha, ostatně jako vždy. O mém mailu věděla, ale co by se snažila. Tak jsem zjistil, že velikost, kterou bych obul, nemají. V tom horku zbytečná cesta. Tak honem do Vrbovky. Vyšlapal jsem do 3. podlaží do Bikers Crownu a zájem prodavačů byl stejný jako v Genezi. Prodavač za pultem se přehraboval v nějakých papírech a prodavačka také neviděla, že někdo stojí u pultu. Asi po 3-5 minutách jsem byl dotázán co chci..... Když to byly boty za rozumnou cenu, bylo mi řečeno, že mám asi vysoký nárt a bude problém. A byl, za to boty nebyly. Vlastně jedny by byly, ale koupit boty za 5000,- s špatně chodícími umělohnotnými zipy a bez možnosti stažení nohy jakoukoliv přezkou, dobré tak na zimní turistiku, nepotřebuji. S takovým přístupem jsem se v Crownu nikdy nesetkal a asi dlouho nesetkám , protože ve stejném areálu se nachází Yshop. Tam, přes to, že jsem starý dědek a na velkou tržbu jsem nevypadal, byl u mne prodavač ihned po vejítí do prodejny s dotazem co si přeji a jak mně může pomoci. Ó, jaký rozdíl v přístupu proti Crownu.... Zadal jsem požadavek (kvalitní motoboty, za cenu vhodnou pro penzistu, bez umělohmotných zipů a platbu kartou). Prodavač řekl s úsměvem , že to je úkol velice těžký, ale za 5 minut jsem odcházel s botami, vhodnými na mé , pro Crown vysoké, nárty. Nebyly sice za tak docela důchodcovskou cenu (3070,- Kč), ale nohu solidně zpevní, dá se nastavit šíře "komínu" podle potřeby. Při odchodu mi mladý prodavač popřál mnoho šťastných km a příště prý něco složitějšího, uličník :-)))) Tam budu chodit místo Crownu. Chtěl jsem vyzkoušet boty i přilbu v praxi před Velehradem a tak z toho byly Jižní Čechy, kam jinam také jet, že? Z helmy je dobře vidět , krásně sedí, netlačí, nezafukuje. Za tu cenu, super. Jen těch much na ní hned 1. den.... Boty jsou také dobré. Dobře se v nich brzdí i řadí. Jen potřebují trochu ochodit (jsou ještě tužší v ohybu), ale to se poddá za pár cest. Stačilo by kdyby bylo včera po cestě domů zapršelo... Jo, a včera se mi vrátil houser i křeče ve stehnech , tak typické pro lékaři zanedbanou Boreliozu. Jo, a brzdil jen jeden kotouč.
Tolik problémů ( a to jsem určitě na nějaký zapomněl) před Velehradem má být snad na odstrašení, ale musím jet. Snad to dobře dopadne....
3102 + 256 = 3358 km letos

Žádné komentáře: