čtvrtek 3. září 2009

Oprávněná kritika

Jelikož jsem neustále kritizován, že se tu nic neděje, budu se muset polepšit. Letošní sezona je nějaká divná. Jsou tu stále nějaké problémy rodinné i provozní. Na větší cestu se stále ještě chystám a psát o cestách na chatičku pořád dokola také nejde. Proto se dnes vykašlu na ježdění a budu se věnovati rybám na této chatičce.
Přijel jsem k vodě v pondělí okolo poledne, vybaven vším potřebným k mému stylu lovu. Jak už jsem psal kdysi, chytám stylem chyť a pusť. Tedy co chytím, to pustím. Z toho důvodu se nezabývám kapitálními rybami , ale menšími, abych si zachytal. Chytám na jeden feederový prut a vedle si dávám druhý s méně lákavou nástrahou. Tedy většinou s kukuřicí na nějakého toho kapra. Na tu bývá tak jeden nebo dva záběry za den a někdy ani to ne. Proto si ti Kapraři pořizují ty různé signalizátory , sedí u chaty, hrají karty a tráva plující řekou nás nemasaře svými falešnými hlášeními záběrů a tím neustálým pípáním na celé údolí, připravuje do Bohnic. Tentokrát však bylo vše jinak. Jediný rybář v kempu byl starý děda, který letos ještě nic nechytil a už se s tím nějak smířil. "Pípáky" uložil do skříně a seděl u prutů.
Vybalil jsem a hned k vodě. Co kdyby se objevil nějaký ten "poledňák", jak říkával pan Čurda. Na nástrahu jsem vzal Bonduelku kukuřici na druhý prut a malá kolínka a pařenou housku na feeder. Do krmítka šrot s přimíchanou trochou krmítkové směsi. Kukuřice se uvelebila na dně a ležela tam až do večera. Žádná ryba o ní neměla zájem, ač to bývá jindy nejúspěšnější z kukuřic. Zato na feederu se děly věci. Nahození a za 10 vteřin záběr. 30cm podoustev. Honem zpět do vody a nához. 20 cm skalák během dalších 30 vteřin. Za půl druhé hodiny to bylo okolo 30 ryb. To už je nějaké pochytání. Dal jsem si sváču a pivko a šel pokračovat. Ryby šly o něco málo méně, ale za další hodinu jich 15 bylo. Pak přišel takový nenápadný záběr a já sekl. Z počátku jsem myslel, že jsem ve vázce, ale "vázka" se dala do pomalého pohybu. Žádné rychlé ujíždění , je pomalá jízda po proudu. Na tomto prutu mám vlasec 0,16 mm, což je asi jako 3 vlasy. Unese okolo 2 kg, ale tento tah byl o malinko silnější.... Brzda si předla a vlasec se odvíjel. Na nějaké ovlivnění té ponorky nebylo zatím ani pomyšlení. Když vytáhl asi 100 metrů vlasce, snažil jsem se opatrným tahem do strany trochu zarejdovat. Nedařilo se. Teď už nezbývalo nic než doufat, že to neutrhne moc dlouhé, abych měl na co chytat. Dopadlo to dobře. Utrhl se jen s háčkem a i krmítko tam zůstalo. Děda, sedící těch 100 m pode mnou, jen zvolal: co to bylo, když krmítko před ním vyletělo z vody... Podle mého, velký kapr. Ostatní velikáni se chovají divočeji. Tento si byl svým vítězstvím jist. Do večera jsem chytil celkem 12 podouství, 28 skaláků, 16 plotic, 19 cejnů mezi 26 až 38 cm, ba dokonce jednoho 46 cm. To byl teda macek. K tomu 2 kapříky-míráky. 37 a 39 cm. Docela slušné na necelý den. V 18 to přestalo brát úplně a tak jsem šel na pokec. Druhý den už to bylo slabší. Ale tu 100 jsem překročil. Asi ve dvě hodiny takový malinký záběr opět na feeder a opět ten klidný, přímý a pomalý odjezd. To už znám, řekl jsem mu a utrhl to raději než mi vymotá vlasec. To je k nevíře velicí kapři dostali chuť na prastarou nástrahu, tedy malá kolínka, která se vejdou do tlamky i větší oukleji. A pak že jdou jen na boilies a jiné navoněné nástrahy. Včera už to šlo mizerně a tak jsem to k večeru zabalil a odjel domů. Že to bylo dobře je vidět za oknem už teď. Holt se blíží víkend a počasí se tomu upravuje......

Žádné komentáře: