pátek 11. září 2009

Od západu k jihu

Po úmorném horku a prázdninách jsem konečně vyrazil. Tak jako každý rok touto dobou to byl západ a jih. Letní vedra už nesnáším. Je mi milejší +5 stupňů než +30 stupňů. Na cestu jsem se vybavil navigací ( abych byl in)


a snažil se trasu nacpat do ní. Nakonec jsem zjistil, že není zcela schopna pochopit co po ní chci. Chtěl jsem po ní aby mi ukazovala cestu podle plánu. Cíl byl, jako obvykle , na chatičce v Nuzicích, ale cesta měla vést s různými zajížďkami zhruba po trase Praha- Řevnice - Hořovice- Dobřany- Nýřany (chtěl jsem vidět kde že to ten náš kluk bez viny havaroval)- Kladruby-Bor u Tachova- Přimda- Domažlice - Nýrsko- Železná Ruda - Prášily - Lenora - Horní Planá - Frymburk - Vyšší Brod - Rožmberk - Český Krumlov - Č. Budějovice - Hluboká - Temelín - Týn - Nuzice. To byl plán, ale ona to ta mrcha sabotovala. Nechala si vnutit jen trasu Praha - Bor s 5 průjezdnímu body. Za trest, že jí otravuju, mne zavedla do špičky v Plzni, kudy jsem vůbec nechtěl jet. Také v Železné Rudě bylo nutno přeplánovat Šumavský úsek cesty. Pak od Vyššího Brodu už jsem jel po paměti... , protože mne tam 2x zatočila po městě, vedla mne uličkami, kudy projedou tak 2 motorky, ale potkat se tam s autem, a ještě policejním, se nedoporučuje. I stalo se a poldové se divili kde jsem se tam vzal. Po sdělení že mne tam zavedla navigace jsem dostal radu hodit jí do Vltavy. Ale to byl jediný kiks, který mi provedla. Jinak zvládá náhradní trasy za objížďky (a že jich tam bylo) velice dobře.
Obvykle jezdím po trase Hořovice - Domažlice, ale tentokrát jsem si chtěl prohlédnou i Nýřany, kde mi jeden pán sestřelil kluka a jeho přítelkyni se Zuzanky a Zuzanku poslal do motocyklového nebe.... To, že je neviděl by mělo zakládat návštěvu očního lékaře a přezkoušení zdravotní způsobilosti řidiče. Jak jsem se už zmínil, navigace mne provedla Plzní zcela spolehlivě. Zcela jsem tam nepochopil řízení jedné křižovatky světly. Než na naší stranu došla zelená, trvalo to 3 minuty. 5 vteřin zelené, projela dvě auta a zase 3 minuty. Zkrátím to, dostat se k přejetí této křižovatky mi trvalo přes 15 minut a to jsem byl asi 8. v řadě. Hrůza. Být Plzeňákem tak se vzbouřím, protože ostatní směry byly téměř bez provozu.... Po projetí této křižovatky už to bylo super.
Kladruby

Přimda

Domažlice

Železná Ruda

a její okolí

Oblíbené parkoviště po sjezdu z Antýglu

Kamenité koryto Vydry

YAMA odpočívá


V okolí se vyskytují zdravé i mrtvé stromy

a zase do kopců

Kvilda

a zase dolů
na obzoru Lipenská nádrž

Ještě do kopečka

a jsme u vody

Z Lipna ještě Vyšší Brod a Rožmberk
Tam jsem přijel (podle navigace) náhradní trasou za uzavírku, takovou skoro polní cestou.

Od Rožmberka už jen krásnou klikatou cestou okolo Vltavy přes Větřní do Českého Krumlova a dále České Budějovice , Týn, Nuzice.

Těžko se dá popsat pocit při jízdě po Šumavských cestách. V této době je tam už jen minimum turistů a někdy člověk nepotká nikoho třeba 10 minut. Také kolem Lipenského jezera je to nádhera. Cesta z Vyššího Brodu do Krumlova je na svezení jedinečná. Krásné zatáčky, vodáci na řece. Škoda, že se nejde kochat a jet ostřeji. To si musí člověk vybrat. Volil jsem kochačku. Pak už jen nudná cesta do Budějic, zajímavá Hluboká a kouřící (pářící) věže Temelína.
Dalo to bez pár kilometrů 530. Když je takováto teplota , člověk není prakticky unaven. Délkou tato trasa odpovídá cca trase k Majkovi do Orlové. Ta mně dala, ale dost zabrat......
Pokud bude počasí, chtěl bych objet ještě v září Švejkovu anabázi Tábor - Putim a možná Novohradsko.
Jinak mám na Yamě bez mála 4000 km








Žádné komentáře: