úterý 21. července 2009

Problémy s YAMOU

Motorku jsem našel v nabídce fy PIVRS na Tipmotu. Když jsme se na ní před zmíněnou firmou dívali, dozvěděli jsme se , že jí neprodává tato firma, ale jakýsi policajt. Firma prodej pouze zprostředkovává. Na pohled vypadala dobře. Naleštěná, vyčistěná. Nejsem na motorky nijak háklivý a když zjevné závady neměla, domluvili jsme se s prostředníkem na slevě za řetězovku po životnosti. Ještě stála za houby přední guma. Inzerát sliboval motorku seřízenou po servisu, oleji , filtru, s novou baterkou a zadní gumou , vyhřívanými hefty, se kterou je možno ihned bez investic jezdit. Pan PIVRS nám letmo ukázal jakési faktury a tak jsem uvěřil.... Jak se ukázalo , pravdivá byla nová baterka. Důvodem bylo asi vyvaření staré, protože , jak jsme až doma na lavici zjistili, kus svodu a kus levého výfuku byl u spojení ze zadní strany prožraný téměř skrz, spona se rozpadla po doteku rukou a nad tím hadička přepadu baterie.... Zděšení nastalo po zvednutí nádrže. Elektrokontakty všechny zelené (koroze) jak brčál. Nebudu se rozepisovat o dalších drobnostech. Obrátil jsem se na pana "PIVRSE" s otázkou co dále? On na to, že firma a on s tím nemá nic společného a mám se obrátit na původního majitele. To se mi zdálo nefér, protože jsem jednal s prostředníkem a ne majitelem. Měl by to tedy řešit prostředník, když dostal provizi. Jelikož jsem pospíchal abych mohl na motodědky do Orlové, začal jsem shánět svody a výfuk a připravoval se na přihlášení. Kontakty jsem vyčistil, nakonzervoval a motorku raději strčil do servisu, protože ventily měly značně rozdílné tóny, což by po seřízení mít neměly... Také motor nešel zrovna pravidelně. To jsme věděli už při přejímce. Potvrdilo se, že seřízení nebylo veškeré žádné... Vyměnil jsem tedy raději i olej (moc ho tam nebylo- minimum) a filtr. To nám dokonce pan "PIVRS" doporučil (proč asi?). Další den přišel mail od býv. majitele ve stylu: "Tak jsem slyšel , že máte k motorce nějaké připomínky". Mail mám uložen pro případné dohady, když jsem poznal charakter obou pánů protistrany. Žádné nabídky řešení, jen styl neotravuj... Měl jsem sehnané svody náhodou nedaleko bydliště obou pánů a tak jsem je požádal zdali by nemohli zjistit v jakém jsou stavu a zda vyhoví pro tento ročník. Dostali kontakt na prodávajícího a dostal jsem slib, že to zjistí. O nějaké slevě za skryté závady nemohla být řeč. Po čase mi prodávající na dotaz zda u něj už byli sdělil, že ho nikdo mimo mne nekontaktoval.
Odhlášené papíry přišly sice se zpožděním proti slibu, ale přišly. Vydal jsem se tedy na STK, protože docházela za měsíc a na identifikaci bych stejně musel. Vyrazil jsem do Březové , což je STK bez dlouhé čekací doby a postavil tam motorku na stojan. Po návratu od okénka byla pod motorem hezká louže oleje. Ještě že technik nešel hned za mnou. Odtlačil jsem motorku kus dál , otřel motor kapesníkem a zjistil, že mám kalhoty ke kolenu od oleje. STK dopadla dobře ( promiň ten podvod techniku, ale nechtělo se mi tam 2x). Doma jsem zjistil prasklý chladič, lépe řečeno odpadlé lepení okolo levého holendru , který byl prasklý. Další závada a najeto 30 km. Jelikož jsem se nemohl zdržovat (2. den jsem měl jet hlídat vnučky a po návratu ihned směr Orlová) , řešil jsem opravu bez oznámení komukoliv. Naštěstí jsem našel v Horních Jirčanech perfektní a rychlou firmu J 2 ALU, která ve spolupráci s firmou pana ing Kalouska ze Psár , který na počkání vyrobil nový holendr, chladič opravila. Druhý den byl hotov, namontován a vyzkoušen na necelých 100 km. S takto horkou motorkou jsem vyrazil do Orlové....
Obrátil jsem se s oznámením o další závadě a dotazem na firmu PIVRS, jestli jim podobné zprostředkovatelské činnosti nekazí pověst, ale prý nekazí. Kdybych podobný krám koupil od nich, okamžitě by ho ode mne vykoupili zpět. No, zase jsem chytřejší, ale naši kluci, kteří kupují motorky k Pivrsovi určitě nepůjdou.

Žádné komentáře: