čtvrtek 18. května 2017

Druhé svezení 2017


Stále si chci zajistit nové kempování a tak jsem vyjel k rybníku, který už mám dlouho vyhlídnutý. Vzal jsem to tentokrát mou nejstarší trasou na jih. Jel jsem místy, která mně připomínají časy mého mládí. Vzal jsem to přes D. Břežany, kde měl majitel firmy, pro kterou jsem dělal, vrakoviště. Kolem Březové, kam už léta jezdím na STK s auty i motorkami. Nemohl jsem vynechat Zahořany, kam jsme s mou Babčou jezdili před 50 léty do hospody k paní Libichové. Měla výborné pivo a dělala výborné chuťovky. Potrpěla si na mladší "synovce" a byla k nim štědrá.   V Jílovém akorát tankovala vodu do studny cisterna Vodohospodářů. Praha -západ i s Jílovým byl můj "rajon" v době kdy jsem jezdil s cisternou u téže firmy, která má už asi 10. název. Potom jsem jel přes Kamenný Přívoz, kam jsme za mladých let jezdili do hospody U Vemenáče . Byl tam hospodský hrubšího zrna a každý byl u něj Vemenáč. Proto ten název. V Kameňáku měl hostinu po svatbě hostinu náš mladej, když si bral svou 1. manželku. Dále už těch pamětihodností nebylo tolik. Přes Sázavu na druhý břeh a směr Neveklov. Hned na kopci má na stromě křížek Monika, která na tom místě zahynula při nehodě autem. Cesta , značená jako 105, vede dále přes Neveklov a Vesničku mou ,střediskovou, tedy Křečovice. Součástí nich jsou Krchleby, kde se narodila má babička i prababička. Rád vzpomínám na Sedlčany, kam jsme jezdili do Sedlčanské Rokle na motokros. Byla to doba těch slavných reprezentantů, jako byli Čížek, Souček, Krajčovič st. , Hřebeček a další. Byla to éra těch slavných Jaw, Es a Číz a Dukly s jejím šéfem Františkem Mošnou. V novější době mě zaujala v Sedlčanech výrobna rybích lahůdek. Dělali a ještě dnes, kdy mně sešli s očí, určitě odvádějí slušnou práci. Cestou dále nelze minout Vysoký Chlumec se svým pivovarem Lobkovitz, jejichž výrobek Démon ( polotmavá 11) je vynikající. V Petrovicích bydlel spolumajitel kempu, kam jsme 30 let jezdili. Docela jsme byli kámoši. S jeho ženou jsme se docela pohádali, ale pak jsme byli také kámoši. Musel jsem jí vysvětlit, jak se chovat k zákazníkům. Byla takový generál... :-)  Do Milevska jsme jezdili na nákupy z Orlíka (kempu). Po létech jsme tam prodali mou Barču, SUZUKU GS 500, na které sestřelil starší pán našeho syna se slečnou, když odbočil vlevo a přehlédl ho. Odnesl to předek, ale motor šel bez problémů. Byl to ročník 2000 a na její papíry a s jejími díly šla do oběhu motorka jiná... Bechyně zanechala dlouhou stopu v mém životě. Není divu, jezdili jsme tam 17 let a vlastně do ní jezdím stále. "Můj" rybník leží 15 km za Bechyní směrem na Soběslav.    




Podobné obrázky jsem už ukazoval. Napřed oběd v Bechyni, posezení v prázdném kempu u rybníka (takže jsem zase nic nevyřídil a nic nového se nedozvěděl). Byl jsem zvyklý jezdit do přírody od března až dubna. Bylo tak krásně, že jsem projel i další známá místa a vracel se cestou přes Týn s Temelínem v pozadí,






 Vodňany a po 4 přes Písek domů. Poslední obrázek se mně povedl u rybníka , který se nahání, tedy v Tálíně, kam jsem na chvíli odbočil. Od té doby foťák stávkuje...
 



Krásná vyjížďka. Vzpomněl jsem si na diskuzi na vlákně Dědků 60+ na Motorkářích. Tam jeden "slavný " pořadatel monstrsrazů  povídal o tom , že motorkářství je o svobodě. Jestli stometrové útvary motorkářů jsou o svobodě, tak to raději nic. Pro mě je svoboda to co jsem projel včera...

Najeto 306 km + 298 minule =  604 letos 






Žádné komentáře: