středa 5. srpna 2015

Odpočinek

Po cca měsíci se mně podařilo uniknout z galejí přístavby k vodě jedině díky tomu, že mladej musel do práce. Nelze tvrdit, že na houby nebo ryby. Houby nerostou, ryby neberou. Čekala mě tam ale pravnoučata a "dobrodružství" či spíše zážitky s nimi. Na chatě byl 5 letý Šíša a 2 letý Fanda. Občas zaskočili místní : Matýsek , Renátka a Anetka (8,5,2 roky). Všichni mají jednu chybu: příliž rychle stárnou. Na jejich rodičích to není tak vidět, ale ty děti.... 
Neodolal jsem a vyrazil do lesa hned 2. den po příjezdu, co kdyby nějaká zatoulaná houba. Ale ti lesní skřítci je mají asi vychované a žádná se jim nezatoulala. Pak párkrát sprchlo a tak mně to po týdnu opět chytlo. V lese se práší a nerostou ani pařezovky. Znám pár míst kde rostou když nerostou, ale nyní nerostly ani tam kde jinak rostou když nerostou.... Když byla vnoučata na výletě, nastupovala opět e-knihaa po večerech filmy z noťase. Tentokrát ke čtení byl Šmíd se svými Proč bychom se...., takových 5 hnih o jedné dobré partě lidí. Lehké čtení do horka, taková malá reportáž z přírody do horkého počasí, když se člověku nechce nic podnikat. K tomu nějaký Švandrlík, Hrabal, Borovička.  Mé čtení musí být pohodové, žádné drasťáky, snad mimo Borovičky, ale to je spíše literatura faktu a s tím člověk nic nenadělá. 


V přírodě je už asi podzim. Padá listí. Trnky jsou velké jako hrách a tvrdé a suché také tak


V Židovce jsou místy ještě tůně

 Listá šustí pod nohama



Motorky jsou zaparkované včetně té Fandovy


Tady bývá obvykle okolo 30 cm vody. Teď člověk přejde suchou nohou





Louky jsou už spálené všude kam může slunce


To bývalo zánovní kolo. Včera Matýsek chytil větší silniční lišej. Naštestí šlo do betonového sloupu jenom kolo. Rám je hnutej, zadní kolo šišatý. Matýsek se dost sedřel a prohlásil, že do smrti nechce kolo vidět. Jak dlouho mu to vydrží...?

Na dnešek bylo v noci hrozné horko. Všichni jsme byli ještě celí rozrušení z Matýskovy nehody a následného čištění ran s příslušným koncertem a tak se spát moc nedalo. Nespali ani v sousedství. Dali si televizi před chatu a ještě ve 2 hodiny byla slyšet poměrně dobře. Usnul jsem tak ve 2,15 s nadějí, že popeláři přijedou okolo 4. hodiny. Naděje se ukázala jako špatná, přijeli  za 5 min 3 , snažil jsem se zabrat, ale po cca 10 minutách se vraceli a opět spaní nikde. To se totiž chata třese v základech a usne jen otrlý jedinec. Okolo 4. jeli rybáři na stanoviště. Mají to cca 100 m , ale to se přece nedá jít pěšky (nechytili stejně nic...) . Okolo 5. jel soused do práce... , okolo 6. další 2. Vstával jsem v 7... Chtěl jsem vyrazit k domovu okolo 9. Už zase čekají galeje...:-)  
Moc jsem toho nenajezdil, jen nákupy. 
1663 + 262 =  1925 km

Žádné komentáře: