sobota 28. června 2014

Západ a jih 2014

Další letošní delší cesta mě zavedla, jako každý rok, na Chodsko, Český les, Šumavu, Lipensko a na chatičku. Vyrazil jsem v pondělí ráno v 1/2 7, proklel opoziční poslance MÚ, kteří před léty prosadili nepřipojení Pražského okruhu na naši "výpadovku". Dostal jsem se na něj až u Lahovic, což je min. 10 km zajížďka. Okruhem na D5 , sjezd na 136.km na Přimdu, což byl v minulosti   strážný hrad a prý nejstarší kamenný hrad na našem území. V obci jsem dosud vždy tankoval, protože tu mívali o 2 Kč levnější benzin než na dálnici. To už ale není pravda a ceny se vyrovnaly....Pochopím, že je na dálnici drahý benzin, mají sprchy a široký sortiment zboží, ale ta vesnická pumpa ?


Tankování na Přimdě


Kostel


Na sv. Apoleně visí už léta že stavba je povolena 


ale nestaví se


a jede se na jih


Poklidná krajina

   

Provoz minimální, čas jsem zvolil správně 


To je až Babylon. Dostal jsem se tak přes Bělou, Rybník,Nemanice, Klenčí, Domažlice. Ze všech těchto míst už tu jsou fotky z dřívějška a nic nového jsem tam nepotkal...



Úleva před Nýrskem


Krásné lesy


V dálce Nýrsko


Toto místo jsem fotil mnohokrát, ale je tu nová lávka. (Křemelná )


Ano, je to u té kostkové cesty mezi Železnou Rudou a Prášily...



Most přes Vydru




Moc vody v ní nebylo


Most 



YAMA na parkovišti







Dále  Horní Vltavice, Lenora,Volary, 





nádrž Lipno



Frymburk


Sedl jsem si do této, jak je nadepsáno, "Hospůdky" . Vícekrát to neudělám. Vodová svíčková, betonové knedlíky, s kofolou 107,- Kč 



To jsou všechny fotky z této cesty. Pak už následovala jízda obvyklou trasou: Vyšší Brod, Rožmberk,Větřní , Český Krumlov,Budějice, Týn a chatička. Ta cesta z Volar a dále V.Brodu do Krumlova je má zamilovaná . Mám rád pohled na krajinu s vodou a když se k tomu přidají hezké zatáčky.... Ve Větřní mne překvapil značně zvýšený počet našich snědých krajanů se všemi projevy tohoto etnika (procházky vozovkou, nadávky řidičům, neslušná gesta, party mladých lidí v ulicích v době kdy by měli pracovat) . Nic podobného jsem nezažil ani v zatracované Albánii...  Dnes to dalo s couračkami Chodskem 547 km
Pobyt na chatičce poměrně klidný. Soused , kterému říkám Cojsemvypil (podle jeho témat na rozhovory), byl doma prát prádlo a přítomen byl jen Kohojsemzbil (nazvaný podle jeho oblíbeného tématu). Jeden se dá vydržet, ale když to přesahuje meze a člověk slyší totéž po desáté, je lepší zalézt do chaty a dělat, že člověk spí...  
Na rybách jsem byl jednou a neměl jsem ani záběr. Po mém minulém odjezdu tam byli týden Jablonečtí hasiči a stejně jako každý rok nechytili nic... Ani v lese nebyl žádný úspěch. Na houby je sucho.

3215km +547 + 16 (nákupy) + 127 (domů) = 3905 km letos

Žádné komentáře: