čtvrtek 11. července 2013

Les a voda

Nejlepší rekreace je lese a u vody na rybách. Na jihu sice houby nerostou, ale na bramboračku a omáčku se vždy nějaká najde. Tak jsem pro ně vyrazil hned 2. den pobytu. Dostat se do lesa byl problém, protože jézédáci polili cestu značenou modrou značkou močůvkou a kaly








Bylo vidět, že je to záměrně, protože nejvíce močky bylo právě na té cestě. Ale my se močky nebojíme a na množství nehledíme. Horší to měli ti "rekreanti" dole u této louky. Jsou tam 3 chaty , které pronajímají.



Trochu jiný pohled na Nuzice. V tomto háječku byly loni touto dobou desítky masáků každý den. Letos ani ň


Ani zde , kde bývá babek na kosu, nebylo nic. Ani ten srnec , co tu byl loni


Prostě v lese bylo jen to, čím se živí tento brouk - chrobák, lidově zvaný hovnivál, neboť válí....


Na polívku i omáčku jsem ale našel lišky o kus dál. Zdržovat jsem se tam nemohl, neboť tam kácejí staleté smrky a končila jim svačina. Včera už jsem našel mimo lišky i nějaké jiné houby, ale byla to bída. 2 masáky, 3 holubinky mandlové, 1 čechratku černohuňatou (už je v láku - mňam), 5 babek a hejno lišek. Ty zachraňují letošní úrodu hub na jihu. A to na jaře říkali odborníci, že budou hub mraky, když je tak zalito...  Jinak super život. Jednou jsem se dostal na ryby a chytil za hodinu 6 cejnů a jednu plotici. Je vidět, že někde při povodni "přetekl " rybník a řeka se zarybnila. V minulých létech jsme snad ani cejna neviděli. Rybařina, kterou praktikuji od roku 1973 , asi skončí letošním rokem. Nemám na ní čas :-)  a jestli se pan majitel kempu nepolepší, skončí možná i nájem chaty. Pro 50 chat 1 záchod vpořádku a 2 s podtékající mísou a nohama ve vodě, nejsou to pravé ořechové. Také za úklid vybírá, ale nikdo , mimo nás, neuklízí. Vše udržujeme sice čisté, ale o svátcích byly 2 ze tří klozetových mís posr... i na prkýnku. To nikdo z nás stálých neudělal....  
Velikou radost mně dělala pravnoučátka, z nichž tam byla kompletní sestava holek ( máme jedinou - Renatku) a tři z 5 kluků (Matýsek, Šíša a Fanda) . Byl to takový fofr, že jsem ani nestačil fotit....  Teď čekám až uschne prádlo, naberu něco málo sil a znovu do služby...
Moc jsem toho nenajezdil =  342 km
6763 + 342 =  7105 km celkem

Žádné komentáře: