úterý 16. dubna 2013

Na jih

Tato cesta měla, mimo hezkého svezení, za úkol také test pomůcek pro plánovanou cestu delší. Chtěl jsem otestovat Open mapy v navigaci Garmin, nové brašny, kryt na navigaci, která byla na slunci špatně vidět a který jsem vyrobil po Milošově radě. Cesta v neděli suprová, v kempu ani noha. Jen mapa v navigaci mě vedla někam za řeku a nedala si řící ani po novém určení současné polohy. Ta open mapa nemá ráda okresky a i když je znázorňuje, nerada po nich ukazuje cestu a žene člověka na státovku. Ale mně jde venku hlavně o okresky. Už jsem myslel, že se zbláznila navigace, ale po přepnutí na sice starou, ale origo mapu, fungovala přesně a dovedla mě k chatičce a po zastavení hlásila, že mám jet ještě 3 metry (!!!!) . Takovou přesnost nemá ani v popisu práce. Brašny se super osvědčily, kryt na navigaci chce doladit, ale funguje tak, že v rychlostech do 50 slyším i komentáře, při vyších vím, že něco říká, ale není rozumět. Při slunci v zádech je nutné kryt sklopit. Potřebuji ještě dořešit nastavitelný držák pro nepromokavý obal navigace. Nemám totiž moto ale pouze auto navigaci.   
    Pobyt byl suprový, dokonce jsem se i trochu připálil na sluníčku, něco udělal na chatičce, přečetl jeden díl F.L.Věka z e-knihy, krásně se prošel....


Krásné ráno


Milá návštěva: pravnoučata a vnučka


 potůček kde bereme vodu i na vaření


Kontrola lesa a luk zda už nezačínají májovky

Nezačínají...

Cesta zpět v nádherném počasí a podle Open map. Navigace se mě snažila vnutit Tábor, pak Sedlčany ač měla nařízenu nejkratší cestu a tu stará mapa zná přes Orlickou přehradu. Navigaci jsem proto násilnil a asi jsem jí nasr***, protože mě začala posílat i do slepých cest. Např. v Solenicích k elektrárně ....  Za Větrovem mě hnala na Příbram (ne že bych tam jel) , u Dobříše kamsi zpět na Kamýk i když měla přímou cestu před sebou (R4). Přepnul jsem na starou mapu a ona se hned zorientovala.  Asi pojedu ven podle ní, ale nejsem si jist kolik těch jižních zemí tam mám. Záloha není tedy moc spolehlivá. 
Co ještě stojí za ho jsem zjistil už doma před odjezdem. Je to autoatlas Euro atlas


který má na obalu označen svůj záběr. Pak přijde nevýhoda internetových nákupů, kdy člověk kupuje podle obalu.Uvnitř pak zjistí, že autoatlas končí o moc kilometrů dále na západ...

Mapy se zbytečně překrývají a Evropa končí za Aradem, z Bulharska vypadlo i hlavní město mimo Evropu, a z Řecky chybí 9/10. Ta první ukázka záběru platí pro čast atlasu na ho..., kdy celé pobřeží Bulharska je velké okolo 5 cm a silnice jsou zakresleny jen ty nejnejvětší....  Přesahy map jsou ovšem šílené, na úkor JV Evropy. Komu jsem atlas ukázal , nechápal záměr vydavatelství Marco Polo... Ani já nechápu. Takže pokud nechci dát za kompletní autoatlas 800-1200 Kč nezbyde mně nic jiného než tisknout ve velikém zvětšení z Googla....

287 + 256 =  543 km celkem

Žádné komentáře: