úterý 9. června 2009

Morava 2009

Již delší dobu jsme byli se starším synem domluvení, že se někdy zajedeme podívat na rodiště jednoho z rodičů. On tam ještě nikdy nebyl a tak ho zajímalo odkud jsme se v Praze vzali. Jelikož nechci jezdit za velkého hicu delší cesty, vypadalo toto pondělí ideálně. Předpověď byla dobrá: beze srážek, maximální teploty 22 stupňů. A tak jsme dohodli odjezd na ráno na 8 hodinu. Já vyrážel z chatičky a syn z Prahy. Chtěli jsme jet jižní cestou, která vede úplným jihem Moravy a místy bývalým hraničním pásmem. Bývá tam na silnicích klid a kamiony žádné. Silnice jsou většinou dobré, hlavně mimo vesnice.



Ráno bylo zatažené, po nočním dešti vše mokré. Noční vítr mi shodil plachtu a tak i Zuzana byla celá mokrá



Tak jsme si dali sraz pod Soběslaví na křižovatce, kde se stýkají silnice od Bechyně a Prahy.



a kde je jakási country restaurace



všude kolem stylové vozy



mladej se objevil asi 5 minut po 8. Nechápu tu přesnost, nikdy tak přesný nebyl



Zaparkoval u Zuzany a byla porada



Jelikož bylo po dešti a silnice v lesích mokrá, dohoda byla : opatrně, ale to je relativní pojem a pro každého znamená něco jiného. Při první zastávce, ale ta byla až na Moravě a po dešti, jsem se dozvěděl, že nejede víc jak 120. To, že když někde nestačím předjet zároveň a ztrácím a pak musím jet podstatně rychleji, mu sice došlo, ale divil se , že stíhám a kdybych prý nestíhal, počkal by.... Jen pro ilustraci, on má KLV 1000 a GS 500 , tedy víceméně poloviční výkon k dispozici. Tento styl jízdy trval i přes Vysočinu v dešti. Po příjezdu do roviny dostal díky bohu hlad a zastavil na snídani



Odstavili jsme se k popelnici a popovídali si komu to kde ustřelilo. Já se trochu vyvalil, když se mi při nasazení na předjíždění na 3 protočilo zadní kolo na bílé čáře... Asi to tam klouzalo.

Kecali jsme na této Shellce, ani nevím jak se tam jmenovalo



Cestou tam ještě moc slunce nesvítilo a tak fotka nic moc.




Do naší "rodné" obce jsme dojeli před polednem. Přijala nás rozkopanými ulicemi, protože dělají konečně kanalizaci a vodovod.



Podobné rozkopané ulice jsem tam zažil i loni. Po centrální ulici by měl být průjezd označen "jen na vlastní nebezpečí", ale tam není kudy objíždět...

Před hřbitovem jsme svlékli motooděvy a mladej se předvedl v zánovním páteřáku




Není také žádný drobek, ale v jeho věku jsem vážil míň. Teď už to není pravda, ale já už nemusím i když můžu....




Hřbitov byl, jako vždy, upravený a krásný. Je vidět bohatou zemi, když mohou lidé dávat takové peníze za náhrobky







Pohled zre hřbitova je kouzelný




Pak nastal čas oběda. Chodím střídavě do horní hospody a dolní, Ke Kaňovi. Letos to vyšlo dolů.



Chody nebývají bohaté ani nahoře ani dole, ale jídlo je vždy dobré a je ho dost. Cena o 10 Kč nižší než ve stejné hospodě v Čechách...



Po obědě jsme zamířili domů. Každý jinou cestou. Mlaďas na Prahu, já do Nuzic. Společně jsme jeli k Mikulovu , tentokrát středem Novomlýnských nádrží. U Mikulova jsme se rozdělili a vyrazili každý svou cestou.
Milulov byl v plném slunci




Zuzana trpělivě čekala až si ho vyfotím a vypustím tekutiny. Pak už jsme vyrazili na chatičku



Cesta byla tak krásná a pohodová, že jsem se rozhodl chatičku zavřít a jet až domů. Nejkrásnější kus cesty, kde je krásný asfalt a zatáčky, mezi Jemnicemi, Dačicemi a Kunžakem jsem si fakt užil. Po 17. jsem byl na chatě, zabalil, pokecal s kamarádem Fandou a vyrazil k domovu. Jako vždy tankování v Bechyni , kde je nejlevnější benzin v republice. Včera, kdy se všude pohybovala cena okolo 28,- a na cestě na Vídeň dokonce i více jak 29,-, jsem platil v Bechyni 24,20 Kč !!!! Škoda, že Zuzana nemá větší nádrž. Doma jsem byl v 1/2 8. plný krásných zážitků.
Tam jsem jel:
Nuzice
Bechyně
Sudoměřice u B.
Zaluží
Dráchov na křižovatce za ním jsme se sešli s mladým,
Kardašova Řečice
Jindřichuv Hradec
Kunžak
Dačice
Jemnice
Šumná
Přímětice
Hodonice
Hevlín
Hrušovany n Jev.
Drnholec
Březí
Mikulov
Zaječí bylo uzavřeno tak jsme museli asi 15 km objíždět
Pavlovice,Bořetice, Kobylí

Celá legrace až domů mi dala 605 km a docela mě bolely ruce, jak jsem byl namakaný.
No nic, v sobotu se jede s dědky do Hořovic na sváču

Žádné komentáře: