čtvrtek 24. ledna 2008

Doma se nedá vydržet

Tak jsem to zase nevydržel. Sluníčko mě vytáhlo na silnici směrem na Příbram. Teprve na ní jsem zjistil , že je o 10 stupňů méně než při nedělní projížďce. Do Příbrami jsem zajel pro výborné ořechové rohlíčky a koláčky. Mají je tam přímo u výrobny, zaručeně čerstvé. Jezdím tam už od bolševika. Z Příbrami jsem se vrátil na Strakonickou a dal se směrem na Milín. V polích za ním je odbočka směrem na přehradu Orlík. U přehrady jsem chvilku postál a prohlédl si mé bývalé dlouholeté rybářské a rekreačně chlastací středisko - kemp Popelíky. Když jsem tam začal v 60. létech jezdit, bylo to takové čundrácké tábořiště, kde se ani neplatilo. Po létech začalo vybírat JZD a později MNV Milešov 3 Kčs a postavili tam suché záchody, koryto s tekoucí vodou, a drobná vylepšení. Také občerstvení tam vzniklo. Zpočátku takový bufík a krám. To tam ještě jezdila stará ,většinou rybářská , parta. Ryb bylo dost a člověk měl i klid. Jeden čas tam dokonce mívala VB služební stan! Mnoho let tam pak ve vrátnici úřadoval pan Buksa , správce, se svou manželkou. Naposled tam byli myslím roku 2000. Koncem století už začala místní podnikatelská elita předělávat tábořistě na "luxusní kemp". Stará parta a i já s ní, jsme to vzdali. Jezdí tam už jen pár z nás. Mívali jsme tam stan a později karavan od května do konce září. V roce 2000 to už stálo víc než dovolená u moře. Také restaurace se dostala do horské přirážky. Tak si začali někteří rekreanti jezdit pro pivo a zásoby mimo kemp.... Vloni tam už byl dokonce menší vodní park a půjčovna hausboatů. Celý den hrozný rachot a hluk. Třeba to vynáší, ale my staří už máme rádi klid .
Po tomto vzpomínání jsem vyrazil směr Milešov, odtud na Krásnou Horu, kde jsem natankoval benzín za , na hlavních silnicích nedosažitelných, 30,50 Kč. Stejnou cenu jsem pak viděl v Kamýku nad Vltavou. Odtud do Višňové a Obořiště. Tam na kraji číhaly 2 policistky. Když jsem na dálku viděl, že začínají mít o mě zájem, pozdravil jsem zvednutou rukou. Nějak se zarazily a pozdravily také. Asi myslely, že je znám. Za to jsem jim při průjezdu okolo nich věnoval milý úsměv. Dále Dobříš, Strakonická, Zbraslav a Praha. Silnice byly krásně suché i v lese a bylo mi docela stydno s jakou zasr... motkou jsem vyjel. Zatím jsou vozovky zimou nedotčené. Ten krásný dnešní výlet dal 176 km.














U přehrady














Kostlínek














Přehrada


Popelíka z dáli. V místě žl. čtverečku bylo mé dlouholeté stanoviště

Slunce nízko jako navčer. Omyl , je 14,00


Tady je to vidět lépe jak jsou dlouhé stíny

Žádné komentáře: