neděle 22. března 2015

První letošní noclehy na chatičce.

Konečně bylo tak krásně, že jsem u vody i přenocoval. Nějak mě Nuzice neuvítaly vlídně, protože hned po příjezdu nastaly problémy a to dost značné. Zastavil jsem, sklopil policajta a šel pro prkénko k podložení. Je to 5 kroků tam a 5 zpět. Už po otočení k návratu s prkýnkem jsem uviděl jak policajt pomalu zajíždí do měkké půdy. Ani rychlý krok nezabránil problému. Ještě nikdy, za těch 14 let co tam jezdím, nebyla půda tak měkká, aby se stojan zabořil tak rychle. Už delší dobu vím, že Yama je pro mě už moc těžká a síly mně chybí. Na suchu jí ještě zvednu, ale se zabořeným stojanem ani náhodou. Tak jsem povolal mládí , které máme přímo v Nuzicích a ono si s tím problémem poradilo. Díky za pomoc... 
Na cestě mně vyrobili zase objížďku kvůli mostu u Obořiště a tak jsem se svezl po neznámých okreskách , jiných směrem tam, jiných směrem domů. U vody byly  3 krásné dny , jen ve středu byla dopoledne jinovatka, jako každý rok touto dobou. Není divu, bylo -6 st i když v Praze prý bylo na 0... 




278 + 282 = 560 km

úterý 10. března 2015

Loučení

Toto jsou sice Motocesty, ale mám (měl jsem) ještě jedno funkční vozidlo, Žigulíka Barču. Sloužil nám cca 20 let a když k nám přišel, byl už desetiletý. Narodil se  v Togliati, v tehdy slavné automobilce VAZ, když ještě VAZ dělal pořádná auta,  v roce 1985. Byl jedním ze 3 posledních kombíků 2102, k nám dovezených.  Jak to vím ? Koupil ho , asi výhodně, pracovník kteréhosi podniku PZO pro svou manželku (když člověk světa znalý koukne na SPZ, je vše jasné. Také mě na tuto výhodu původní vlastník upozornil. Je fakt, že mě poldové moc nezlobili). Ta s ním moc nenajezdila, ale svezla se s ním i po střeše. To byla má příležitost. Koupil jsem ho havarovaný v roce 1995 za 5000,- Kč. Sloužil nám ke všem možným činostem. K rekreaci i ke stavební činnosti při stavění domu.... Odtahal veškeré potřeby. Cement, vápno, obklady, prostě vše co se do něj vešlo. Aby to neměl tak jednoduché, tahal i značně velký vlek.
Dnes dozrál čas k tomu, aby začal sloužit novému pánu. "Stařešiny" zajímají mého vnuka od Šumavy.....
Budíček byl ve 4 hodiny ráno. Před odjezdem 2 snímečky:



Proč tak brzo? Vnuk má tento týden  noční, ráno přijede domů, tak aby mohl jít spát. Já potřebuji větší místo v garáži, abych mohl dokončit velkou jarní údržbu. Proto ten kvalt s odvozem... Dálniční známku nemám a tak jsem musel až do Dubence okreskami. Sice jsem si říkal, že v noci tam nikdo hlídat nebude, ale Celní zpráva mě vyvedla z omylu. Stáli na Cukráku a když jsem na Jílovišti sjížděl z R 4 . jeli už za mnou a pokračovali k placené "dálnici".  Na konci jsem je pak viděl kasírovat nějakého provinilce. Cestu, kterou jedu na motorce chvíli, jel jsem objížďkami hodinu. 




                                            Pak začalo svítat , ale měsíček byl ještě vysoko...


                                                     Když vylezlo sluníčko, byl jsem u Strakonic

Toto zrcátko se mnou jezdilo od roku 1960. Napřed v Octavii super, pak ve Š 100, Š105 a teď v Žigulu. Tak výborné zrcátko jsem už nikdy nenašel ... Tlumí v noci oslnění zezadu a zabere přes 180 st. Nahradí obě venkovní zrcátka . V roce 1960 jsem ho koupil za 40 Bonů v Tuzexu

Tak ještě posledních pár fotek: Z boku

Zadek

Předek


Znovu rozsah zrcátka


Tacho


 A nový majitel

Po předání  jsem procoural centrum Sušice. Už jsem tam dlouho nebyl


V tomto bufíku měli dobrou Frankfurtskou polívku. Trvalo dost dlouho než jsem našel český bufet. Kolem náměstí je však 6 kebabových



Otava má málo vody. Moc toho sněhu nebylo....


Z 6 jezdí Pražák


   10 hodin, jede se domů .... krásnou Setrou

Ještě malý postřeh. Cestou jsem předjel několik aut o několik generací mladších. Žádný z jejich řidičů to neunesl , musel dopředu a raději mě zdržoval, než by před sebou  snesl o málo rychlejší dědky, mě a žigula. Kdyby předjeli a jeli dál, nevadí, ale oni se zařadili dopředu a dál se courali. Dvanáctistovkový motor s 1100kg (a něco) těžkou karoserií nění žádné letadlo a tak je snadné Barču udržet za sebou. Mám na podobné řidiče svůj vlastní názor -  syndrom mladší + novější. Však jim to na motorce vrátím.... :-)